Avea'nın Havooz'u müşteriye ilaç oldu

Avea teknoloji devlerinin kullandığı Hadoop'u Türk mühendisleriyle hayata geçirdi. Havooz adı verilen çözüm, ayda 1000 SMS kullanan müşteriye paket, AVM'den içeri girene de indirim öneriyor

Avea Google, Amazon ve Facebook gibi devlerin kullandığı Hadoop teknolojisini Türk mühendisleriyle hayata geçirdi. AveaLabs Kuluçka Merkezi'nin genç girişimcileri tarafından dünya teknolojileri örneklerinden yola çıkılarak oluşturulan sistemin adı Havooz. Geliştirilen çözüm, müşterinin anlık ihtiyaçlarını gözlemleyip, öneriler sunuyor. Havooz, ayda 1000 SMS kullanan müşteriye yeni paket, AVM'nin kapısından içeri girene de indirimli mağazaları gösteriyor.

MALİYETLER DÜŞTÜ

AveaLabs Kuluçka Merkezi'nde geliştirilen çözüm telekom alanında ilk kez kullanılan bir teknoloji. Havooz, daha önceden analiz edilmesi dahi düşünülemeyen büyük ölçekli verilerin analizine imkân sağlıyor. Açık kaynak kodlu ve ücretsiz kullanılabilen platform, şirketlere maliyet tasarrufu sağlıyor. Telekom alanında bu teknolojiyi kullanan 2 şirket olduğunu ifade eden Avea Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Dr. Coşkun Şahin, "Sistemi yerli kaynaklarla geliştirmek bizim de kabiliyetlerimizi geliştiriyor. Dışardan satın alsak 10 kat pahalı olurdu. Geliştirilen teknoloji trafikten alışverişe, tarife önerilerinden şebeke kalitesine kadar pek çok konuda müşterinin hayatını kolaylaştırıyor" dedi.

'Dünya çapında servisler çıkarmalıyız'

Müşteri deneyimini yönetirken gerçek zamanlı bilgi işlemenin çok önemli olduğunu ifade eden Şahin, "Her gün birkaç yüz milyon olay var yönetmek zorunda olduğumuz. Her müşterinin beklentisi farklı. Lisanslı ve regülasyona tabi bir şirketiz. Operatörler dünya çapında servis çıkaramıyor. Biz AveaLabs içinde geliştirdiğimiz teknolojilerle bu yenilikleri hayata geçirmek istiyoruz. Aynı zamanda şebeke kalitesini artırmak için de bu teknolojileri kullanıyoruz. Şehir haritalarımız var. Müşteri deneyiminin kötü olduğu yerlerle ilgili sıcaklık haritalarını takip edip anında müdahale ediyoruz" diye konuştu.

Akıllı cep arttı müşteri beklentisi büyüdü

Havooz, 2010 yılında Avea ile başlattıkları üniversite araştırma işbirliği sürecini takiben, 2011 yılında AveaLabs Kuluçka Programı kapsamında Dr. İsmail Arı ve Bilgisayar Mühendisi Melih Koca tarafından kuruldu. Mobil internet hızlarının ve akıllı cihaz kullanımının gün geçtikçe arttığını vurgulayan Şahin "Ayda 1000 SMS kullanan aboneye paket bitmeden öneride bulunuyoruz. Ayda 10 bin SMS kullanan müşterimiz bile var. Bu davranışları takip etmeliyiz. ViaPort Alışveriş Merkezi'ne giren Avea müşterisine, yaş, cinsiyet ve ihtiyaçlarına göre indirim önerebiliyoruz" diye konuştu.
BİZE ULAŞIN