Klima satışları 2 kat arttı

Temmuzla birlikte bastıran sıcaklar klima satışlarını patlattı. Oruç tutarken sıcaktan bunalmak istemeyenler de sipariş verince satışlar iki katına çıktı

Bastıran sıcaklar ve oruç ayı ramazan klima satışlarını katladı. Bayi kanalında satışlar yüzde 100 arttı. Klima şirketlerinin toplam satışları ise iki katına çıktı. Vestel Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Mert Gürsoy, klima satışlarında geçen yıla göre yüzde 125 artış olduğunu belirtti. Klimanın lüks bir ürün olmadığını göstermek için yerli üretici olmanın verdiği avantajla kuru fiyatlara yansıtmadan satış yaptıklarını belirten Gürsoy, "Bu avantaj ve taksitli satışlar rakamları artırdı" dedi.

RAMAZAN ETKİLİ OLDU

Hava sıcaklığının mevsim normallerinin üzerinde seyretmesi nedeniyle satışlarda geçen yıla göre ciddi bir artış olduğunu dile getiren LG Electronics'in de distribütörlüğünü yapan Bosch Termoteknik yetkilileri, haziran ayı sonu itibarıyla geçen yılın aynı döneminin yüzde 25 üzerine çıktıkları bilgisini verdi. Yetkililer, temmuzda ise daha yüksek satış beklediklerini, ağırlıklı olarak sessiz ve tasarruflu duvar tipi split klimaların tercih edildiğini belirtti. Alarko Carrier Klima Ürün Yöneticisi Faruk Gençyiğit, yılın ilk aylarında piyasadaki durgunluğun yaz aylarıyla birlikte yerini iyi satış rakamlarına bıraktığını ifade etti. Ferroli Genel Müdürü Çetin Çakmakçı ise split klimalar dışında tüketicinin tasarruf sağlayan inventörlü klimalara olan talebinin de arttığını söyledi.

BAYİLERDE % 100 ARTIŞ

Merkezlerde durum böyleyken bazı bayilerde ise klimalar yok sattı. Vestel bayisi Polat Elektronik yetkilisi Hacer Çaprazlı, özellikle internet satışlarında yüzde 80'e varan artışlar olduğunu söyledi. Sıcakların tavan yaptığı Adana'daki Arçelik bayisi Adel'in satış yetkilileri ise, satışlarda haziran ayına göre yüzde 100 artış olduğunu dile getirdi.

Fiyatlara yüzde 7-18 oranında kur farkı geldi

Klima firmaları kurun etkisiyle fiyatlara geçen yıla göre yüzde 7 ila 18 zam yaptı. Bu yıl geçen yıldan ders alıp stoklu çalışan şirketler hem internet hem de mağazalar üzerinden taleplere yetişebildi.

Faruk Gençyiğit (Alarko Carrier)
Ramazanda satışlar iki katına çıkar
Geçen yıl haziran ayına göre bu yıl satışlarda yüzde 20 oranında artış olduğunu belirten Faruk Gençyiğit, ramazan ayının denk geldiği temmuzda satışları ikiye katlamayı öngördüklerini söyledi.

Mert Gürsoy
(Vestel)
İlk altı ayda %100 büyüdü
Haziran sonu ve temmuz başı ağırlıkta olmak üzere ilk 6 ay için Vestel markalı satışların geçen yıla göre yüzde 100 büyüdüğünü dile getiren Mert Gürsoy, geçen yılın ilk 6 ay sonuçlarını ikiye katladıklarını, ürün tedariğinde ise sorun yaşamadıklarını dile getirdi.

BİZE ULAŞIN