Halkbank'ın karı 1 milyar 253 milyon TL

Halkbank, 2012'nin ilk yarısında yurtiçi ve yurtdışından sağladığı kaynaklarını artırmaya odaklanarak reel sektöre desteğini sürdürdüğünü açıkladı.

Halkbank, 2012'nin ilk yarısında yurtiçi ve yurtdışından sağladığı kaynaklarını artırmaya odaklanarak reel sektöre desteğini sürdürdüğünü ve mevduatını geçen yıl sonuna göre yüzde 18 artışla 78 milyar TL'ye yükselttiğini, toplam krediler ise 2012'nin ilk yarısında bir önceki yılın sonuna göre yüzde 7,2 artarak 79 milyar TL'lik hacme ulaştırdığını açıkladı. Yılın ilk altı ayında Halkbank'ın net karı da bir milyar 253 milyon TL olarak gerçekleşti.

2012 Haziran sonu itibariyle bilanço sonuçlarını değerlendiren Halkbank Genel Müdürü Süleyman Aslan, Türkiye ekonomisinin özellikle ikinci çeyrekte gayet olumlu bir ivme kazandığına dikkat çekerek açıklamasında şunları söyledi:"Dünya ve özellikle Avrupa piyasalarında devam eden sorunların ortadan kaldırılması için tüm imkanların seferber edilmeye çalışıldığı bir dönemde Türkiye, ihracatın lokomotif konumunda olduğu bir ekonomik büyüme sergiliyor. Biz de Halkbank olarak uluslararası arenada sahip olduğumuz prestijden istifade ediyor ve küresel konjonktürdeki belirsizliklere rağmen ekonomiye sunduğumuz katkıyı çeşitlendirerek artırmaya devam ediyoruz. Bunun en güzel örneklerinden birini geçtiğimiz günlerde yaşadık. Uluslararası finans merkezlerinde yatırımcılarla gerçekleştirdiğimiz toplantılar sonucunda tahvil ihracımıza rekor düzeyde talep gelmesi bankamız ve ülkemiz için gurur vesilesi olmuştur. "

"MARKA DEĞERİNDE BÜYÜK YÜKSELİŞ"

Genel Müdür Süleyman Aslan,Halkbank'ın marka değerindeki gelişmelerle ilgili olarak da " Geçen yılki öngörü ve hedeflerimiz paralelinde geliştirdiğimiz strateji ve çalışmaların karşılığını görüyoruz ve sonuçlardan Halkbank ailesi olarak mutluluk duyuyoruz. Dünyanın bilinen pazar araştırması ve danışmanlık firmalarından Millward Brown "BrandZ En Değerli 100 Küresel Marka Araştırması" dahilinde bu yıl ilk defa Türk markalarını da inceledi. Halka açık şirketler arasında yapılan ve En Değerli 25 Türk Markası başlığı ile açıklanan araştırma sonucunda Bankamız 5. sırada yer aldı. Ayrıca The Banker dergisinin "Dünyanın marka değeri en yüksek 500 bankası' raporu sonuçlarıyla bu yıl toplam 53 basamak birden yükselerek en büyük sıçramayı gerçekleştiren banka olduk. Marka değerimizdeki bu hızlı artış, uluslararası piyasalarda Halkbank'ın bankacılık faaliyetlerindeki yetkinlik ve başarısına duyulan güvenin en önemli kanıtıdır" dedi.

ÖZKAYNAK KARLILIĞI YÜZDE 26.6

Açıklanan finansal sonuçlara göre, Halkbank yılsonuna göre nakdi kredilerini yüzde 7,6 artırarak 60 milyar TL'ye ulaştırdı. Toplam krediler ise aynı dönemde yüzde 7,2 artışla 79 milyar TL'ye yükseldi. Halkbank'ın kredilerindeki artışta en önemli payı KOBİ kredilerini de içeren ticari krediler aldı. Geçen yılın sonunda 41 milyar TL olan toplam ticari kredi hacmi, bu yılın ilk altı ayında yüzde 6,7 artarak 44 milyar TL'ye yükseldi.

Halkbank, 2012'nin ilk altı ayında bireysel kredi hacmini 16,6 milyar TL'ye ulaştırarak yıl sonuna göre yüzde 9,8 artış kaydetti. Bankanın, sektörde yüzde 15 olan özkaynak karlılığının da yılın ilk altı ayında yüzde 26,6 seviyesinde olduğu bildirildi.

27 BİN İHRACATÇI KOBİ'YE ZİYARET

Öte yandan Halkbank'ın KOBİ'lere yönelik finansman desteğini ve danışmanlık hizmetlerini bu yıl da hız kesmeden sürdürdüğünü açıklamasında fade eden Aslan, Türkiye İhracatçılar Meclisi ile imzaladıkları "İhracatçı KOBİ Seferberliği" protokolüyle ihracatçı KOBİ'lere sundukları fırsatları, ürünleri ve hizmetleri çeşitlendirdiklerini belirtti. Halkbank'ın 27 bin ihracatçı firmayı tek tek gezerek protokol kapsamında sağlanacak avantajlı uygulamaları anlatacağını belirten Aslan sözlerine şöyle devam etti: "Türkiye'nin gelişmesinde üretim kadar, ihracatın da büyük öneme sahip olduğuna inanıyoruz. İhracatçılarımızın dış pazarlardan aldığı payın artırılması için Halkbank olarak elimizden geleni yapacağız. 2023 ihracat vizyonunun gerçekleştirilebilmesi için KOBİ'lerimize yönelik "ihracata başlama, hedef yurtdışı pazar sahasını genişletme ve bu pazardaki rekabet gücünü artırma' konularında eğitim ve bilgilendirme toplantıları düzenliyor, danışmanlık ve bilgi desteğimizle KOBİ'lerimizin yanında yer almaya devam ediyoruz."

HALKBANK'TAN YENİ GİRİŞİMCİLERE DESTEK

Türkiye'deki girişimcilik kültürünün yaygınlaşması için KOSGEB'le ortak bir sosyal sorumluluk projesi başlattıklarını da sözlerine ekleyen Aslan Halkbank'ın bu alandaki gelecek planları konusunda da şu bilgileri verdi: "1994 yılında başlattığımız atılımla Türkiye'deki genç, kadın ve engelli girişimcileri destekleyen ilk banka olmuştuk. Atılımlarımızı Halkbank Girişimcilik Atölyesi adı altında artırarak sürdürüyoruz. Bu ayın başında KOSGEB'le hayata geçirdiğimiz protokol ile kendi işini kurmak isteyen ve Uygulamalı Girişimcilik Eğitimlerini tamamlayan girişimci adaylarını destekleyeceğiz. Bunun dışında yakın bir zamanda kadın girişimci sayısının artmasına olanak sağlamak için Kredi Garanti Fonu (KGF) ile yeni bir protokol imzalayacağız. Bu sayede yeni kadın girişimcilerin yanında yer alarak, finansman, teminat ve gerektiğinde mesleki eğitim sorununu bir çatıda çözmeyi hedefliyoruz."

BİN 250 YENİ PERSONEL

Büyüyen bankacılık sektörü içerisinde gelişimi ile dikkat çeken bankalardan biri olarak istihdam ve şubeleşme konusuna önem verdiklerini vurgulayan Aslan, "Yılın ilk yarısında 21 yeni şubemizi hizmete açtık. Bu dönemde sağladığımız yeni istihdam sayısı ise yaklaşık 500 oldu. Nesillere yatırım, öncelikle kurumların kendine yatırım, ancak daha geniş açıdan baktığımızda ülkenize, geleceğe yatırımdır. Yeni çalışanlarımızın katılımı ile hem kendi içimizde bir sinerji yaratıyor, hem de istihdama katkı sağlıyoruz. Bu yaklaşımımızla yıl sonuna kadar 40 civarında yeni şube açmayı ve ihtiyaçlarımız çerçevesinde belirlediğimiz personel sayımızı da revize ederek, aldığımız 500 personelin yanı sıra yılsonuna kadar 1250 yeni çalışanı daha Halkbank ailesine katmayı hedefliyoruz" dedi.
BİZE ULAŞIN