Arabam elektrikli yakıt masrafım 40 TL

Elektrikli otomobil denilince ilk akla gelen isim olan Renault Mais Genel Müdürü Aybar, "4 ayda yakıt masrafım 500 TL'den 40 TL'ye düştü" diyor. Tek şikâyeti ise arabaların aşırı "hassas" olması

  • Ekonomi
  • Salı 25.07.2012
Otomobil sektörü geçen yıl yaşadığı rekordan sonra daha sakin bir yıl geçiriyor. Öngörüler dahilindeki bu durumun sektöre etkilerini Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar ile konuştuk. Son dönemde adı elektrikli otomobillerle sık sık anılan Aybar, elektrikli otomobilini ve yaşadığı deneyimleri anlatırken heyecanlanıyor. Bu otomobilleri 'asrın devrimi' diye niteleyen İbrahim Aybar, dört aydır elektrikli otomobil kullandığını belirtiyor ve ekliyor: "500 TL'lik yakıt masrafım 40 liraya düştü. Bir şarjla 170 kilometre gidebiliyorum. Ama rekor hız test ettik, 182.2 km'ye kadar ulaştık. Sessizliği, konforu çevreciliği cabası." Aybar, 1000 km'de pil de dahil masrafın 80, pilsiz ise 20 lira olduğunu vurguluyor. "Akıllı araba. Şarjı azaldığında klima ve teybi kapatıp bilgi veriyor. Hatta cep telefonumdan şarjının olup olmadığını da görebiliyorum" sözleriyle elektrikli otomobilin teknik özelliklerini de anlatan Aybar'a göre bu araçlarda menzili uzatmak biraz nazik kullanım şart. "Elektrikli otomobil alır mısınız" sorusuna Türkler'in yüzde 82'sinin "evet" yanıtını verdiğini belirten Aybar, bu araçlarda ÖTV'nin yüzde 3'e düşmesinin de büyük avantaj olduğunu söylüyor. Elektrikli otomobillerde şimdilik pilleri kiralamak gerekiyor. Fakat Aybar bunun da ileride aşılacağını düşünüyor: "Piller gelişmeye devam ediyor. Bu alanda da tıpkı cep telefonlarında yaşanan süreç işleyecek. Ayda 83 euroya pil kiralıyor, pili garanti altına alıyoruz."

TÜRKİYE'DE ARABALARIN YARISI ÇOK YAŞLI
İbrahim Aybar'a hurda araçların trafikten çekilmesiyle ilgili gelişmeleri de soruyoruz. Türkiye'de yollarda seyreden 12 milyon aracın yüzde 50'sinin 10 yaşın üstünde olduğuna değinen Aybar, bunların hem çevreye hem de ekonomiye zarar verdiğini belirtiyor. Aybar'a göre bu araçlarda kilo başına uygulanacak 1-2 liralık teşvik devlete yılda 50 milyon lira net gelir getirecek. Ayrıca hurda problemi çözülürse cari açığın azaltılması da kolaylaşacak. Aybar, "İthal etmemiz gereken 1 milyar dolarlık hurdadan tasarruf etmiş oluruz. Herkes kazanacak" diyor.

DACIA PARANIZIN HAKINI VERİYOR
Renault'un ciroda sürdürdüğü liderliği bu yıl da devam ettireceği iddiasında olan Aybar, Dacia'nın başarısına dikkat çekiyor: "Dacia yüzde 3.7'lik pazar payıyla 8'inci sırada yer alıyor. Bu arabalar ödediğiniz paranın hakkını veriyor. Her keseye uygun. Ayrıca Renault'nun yaygın yetkili servislerini de kullanıyoruz."

BİZE ULAŞIN