Haber'de yayınlanan İş'te Hayat programına konuk olan Ziylan Şirketler Grubu Başkanı Mehmet Ziylan, Türkiye'de kişi başı ayakkabı harcamasının 59 dolar, Avrupa'da ise bu rakamın ortalamasının 143 dolar olduğunu belirterek, "Türkiye'de pazarın büyüme potansiyeli var. Nüfus genç ve ülke istikrarlı. Yabancılar Türkiye'ye gelmek istiyor. Bizimle görüşenler de var. Şirketin yüzde 50'sini satmayacağız, ortak alacağız. Biz global dünyaya açılmak ve rekabetçi olmak istiyoruz" dedi. Şu anda 250 mağazaya ulaştıklarını, ilk 6 ayda yüzde 30 büyüdüklerini anlatan Ziylan, "Bu büyüme hem bizim başarımız hem de Türkiye'nin potansiyeliyle ilgili. Türkiye'nin organize perakende de çok yolu var" diye konuştu.
LUMBERJACK HAYALİMİZDİ
İtalyan markası Lumberjack'i alırken markanın sahibinin duygusal davrandığını, imza atarken kendilerine şirketi daha ileriye taşıyacaklarına dair söz verdiklerini anlatan Ziylan, şöyle konuştu: "Bizim çocukluk markamız. Ortaokula giderken harçlıklarımı biriktirip almıştım. Benim için hayal bir şeydi. Harçlıklarınızı biriktirdiğiniz ayakkabı markasının şimdi sahibi oluyorsunuz. Büyük bir gurur" dedi.
Bayrağı yukarıya taşıyoruz
Ziylan, babasının Gaziantep'ten İstanbul'a geliş öyküsünü de şöyle anlattı: "1971'de bombe denilen ayakkabının burnunu sertleştirmeye yarayan bir ürünü üreterek işe başlıyor. Sonra ayakkabı tabanıyla devam ediyor. Aile kalabalıklaştıkça ve gençler büyüdükçe ayakkabı tabanı işi gençlere yetmiyor. Sonra ayakkabı fabrikası kuruluyor. Biz bayram, hafta sonu hep çalışırdık. O zaman babamın bizi sevmediğini düşünürdüm ama yönetici olduktan sonra o dönemde birçok bilgiyi hafızamıza aldığımızı gördüm. O bilgileri kullanmaya başlayınca babamın yanına gidip özür diledim ve hakkını helal etmesini istedim. Yani biz çekirdekten yetiştik." 21 yaşına kadar haftalıkla çalıştığına, o yaştan sonra babasının kasanın anahtarını kendisine emanet ettiğini söyleyen Ziylan, "Bayrağı aldık, bir yerlere götürdüğümüze inanıyoruz" dedi.
İstikrarı verin biz koşarız
Ülkenin
10 yıldan bu yana istikrarlı bir yapıya kavuştuğunu, bunun da işadamlarının güvenini artırdığını anlatan Ziylan, "Nasıl yurtdışındaki insanlar Türkiye'ye yatırım yapıyorlarsa biz de yurtdışına yatırım yapıyoruz. Bizim en önemli isteğimiz istikrar. İstikrarı verin, ondan sonra bizi koşturun. Türkiye'nin 2023 hedefinde 10 global marka çıkarmak var. 1 yıl önce 'Siz 9 tanesini arayın biri ben olacağım' demiştim. Karşımıza çıkan fırsatları değerlendireceğiz. Avrupa bizim için hakikaten zor bir pazar. Girilmesi zor, köşeleri kapılmış. Ama fırsat çıktığında da o pazara girmek gerek" dedi.
Oğullarım da çalışıyor
3 çocuğu olduğunu söyleyen Ziylan, "Şu ana kadar 'illa ayakkabıcı olacaksın' diye hiçbir baskıda bulunmadım. Ama hepsi de şu an benim mesleğime talipler. Küçük oğlum benimle beraber işe geliyor. AVM'de tezgahtarlık yapıyor. Diğer oğlum yurtdışına gitmeden önce İstiklal Caddesi'ndeki mağazamızda çalıştı. Aralarında rekabet ediyorlar. Kim babamın yerine geçecek diye" diye konuştu.