Pusulalı seccadeyi kiliseye bile sattı

Göz nurunu Ar-Ge teknolojisiyle birleştiren Nursace, Amerika ve Uzakdoğu'ya yeni nesil seccade ihraç ediyor. Dünyanın ilk kez pusulalı seccadesini üreten firma, Avustralya'daki kiliseye dahi seccade sattı

Türkiye'deki KOBİ'ler hangi alanda üretim yaparsa yapsın yenilik peşinde koşmaktan vazgeçmiyor. 30 yılı aşkın süredir eşarp ve seccade üretimi gerçekleştiren Bayezit Tekstil de bu firmalardan biri. Özellikle ikinci kuşağın Ar-Ge'ye yatırım yapması ile dünya pazarlarına açılan şirket 90'lı yıllarda ise Nursace ile dünya genelinde markalaşma atağı başlattı. Şirketin başında bulunan İTÜ Endüstri Mühendisliği mezunu İsmail Bayezit bu süreçteki en önemli icatlarının ise pusulalı seccade olduğunu ifade ediyor. Bu sayede özellikle seyahet edenlerin kıbleyi bulma sorununa çözüm getirdiklerini ifade eden Bayezit, "Bir hafta dünya atlası üzerinde çalıştık. İlk olarak tüm dünya için Kabe'yi gösteren pusula kitapçığını hazırladık ve seccadeye yapıştırılabilecek bir form oluşturarak imalatı başlattık. Bu ürün, o zamandan bu yana birçok firma tarafında da taklit edildi ve tüm dünyada satıldı" diyor.

YAPTIĞIMIZ İŞ SANAT
İsmail Bayezit; herhangi bir kumaşın perdede, mobilyada kullanıldığında diğer tüm parçalar ve aksesuarlarıyla kendini tamamlayıp, ifade ettiğini seccadede ise durumun daha iddialı olduğunu söylüyor. Bayezit, "Seccade tasarımda her şey en fazla bir metrekarelik kumaş üzerinde ifade edilmek zorundadır. Bu da son derece ciddi bir deneyim, bilgi ve emek gerektiriyor" dedi. İtalya, Belçika ve Rusya gibi ülkelere ihraç edilen seccadelerin dekoratif amaçlarla kullanıldığını da ifade eden Bayezit, "Özellikle seccade denince dünyanın birçok yerinde, ciddi bir alıcı kitlesi oluştu. Burada oluşturulan sanatın ve yenilikçi ürünlerin önemli payı var" diyor.

KİLİS EYE SECCADE

Avusturalya'daki bir kiliseye dahi seccade satan Nursace Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Bayezit, kumaşta Ar-Ge'nin çok zor bir iş olduğunu, bugüne kadar denenip atılmış, binlerce desen, binlerce metre kumaş olduğunu belirten Bayezitşöyle devam etti: "Hitap ettiğiniz toplumun; zevkini, güncelini, modasını, ekonomik durumunu çok iyi bilmek ve analiz etmek durumundayız. Bu bağlamda çok ülkeyle çalışıyor olmanın hem avantajı hem de dezavantajı var aslında. Avantaj yaptığınız her ürünü bir ülke pazarına oturtabilirsiniz ama hepsine hitap edebilmek için de çok fazla emek gerekiyor."

BİZE ULAŞIN