Banka mağduru parasını geri aldı

Konya Selçuklu Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'nin, bankadan çektiği krediye istinaden komisyon ve masraf adı altında kesilen toplam 400 liranın iadesine karar verdiği öğretmen, parasını geri aldı.

Öğretmen Şamil Özkan (37), AA muhabirine yaptığı açıklamada, kararın çıkmasının ardından dün parasını aldığını söyledi.
Parayı aldığına çok sevindiğini vurgulayan Özkan, paranın miktarının önemli olmadığını, hukuki açıdan kazanılmış hak nedeniyle mutlu olduğunu dile getirdi.

AA'nın yaptığı haber sonrası tanıyan ve tanımayan birçok kişinin kendisine ulaştığını ifade eden Özkan, haberin geniş kitlelere yayılmasıyla insanların bu konuda nasıl bir yol izlemeleri gerektiğini danıştıklarını kaydetti.

Sadece hakkını savunmak için hukuki yola başvurduğunu ancak sonuçlarını görünce daha da mutlu olduğunu aktaran Özkan, ''Mağdur olan vatandaşların kendilerine olan öz güvenleri arttı. Tüketici 'uğraşamam, bana ne' dememeli, hakkını sonuna kadar aramalıdır. Miktar ne kadar küçük olursa olsun, kişi, hukuki hakkının hep takipçisi olmalıdır'' diye konuştu.

Başvuru süreci ve verilen karar

Öğretmen Şamil Özkan, bir bankadan 2009 yılında 10 bin liralık tüketici kredisi çekmiş, çekilen krediye istinaden kendisinden komisyon ve masraf adı altında 400 lira kesilmişti.

Özkan'ın, Selçuklu Kaymakamlığı Tüketici Sorunları İlçe Hakem Heyeti Başkanlığı'na başvurusu üzerine Heyet, ''Komisyon ve dosya masrafı adı altında alınan ücretlerin karşılığının bulunmadığı, bu miktarın bankanın kredi verilirken yaptığı mutat işlemlere yönelik olduğu anlaşıldığından, sözleşmede yer alsa da miktarlar açıkça sözleşmede yazılmadığından dolayı haksız şart söz konusu olup, bu ad altında alınan toplam 400 liranın tüketiciye iade edilmesi'' kararını vermişti.

BİZE ULAŞIN