Tek banyoluk şampuan

Unilever Avrupa Başkanı Jan Zijderveld, "Fakirlik Avrupa'ya geri dönüyor" diyerek tek kullanımlık şampuan sattıklarını belirtti

Ekonomik krizle dağılma noktasına gelen Avrupa Birliği'nde tüketiciler savaş yıllarına ait alışkanlıklara geri dönüyor. Kriz sonrasında işsizliğin arttığı ve kazançların düştüğü Avrupa ülkelerinde tasarruf ana gündem maddesi oldu. Öyle ki Avrupalılar temizlik ve kişisel bakım ürünlerini satın alırken bile bütçelerini kısıyor. Tıpkı gelişmekte olan ülkelerde dar gelirlilerin yaptığı gibi büyük şampuan ya da deterjan paketlerine onlarca euro ödemekten kaçınıp tek kullanımlık küçük paketlerde temizlik malzemeleri almayı tercih ediyor. Hal böyle olunca pazarlama stratejilerini belirlerken gelir gruplarına göre satış bölgeleri oluşturan ve ambalajlamadan fiyatlandırmaya kadar pazardaki tutumlarını buna göre belirleyen şirketler de, yüksek gelir grubuna sahip Avrupalı tüketiciler için yürüttükleri stratejileri yeniden gözden geçiriyor.

FAKİRLİK GERİ DÖNÜYOR

Unilever Grubu Avrupa Şefi Jan Zijderveld'in Avrupa hedefleriyle ilgili yaptığı açıklama da bu trendin boyutlarını gözler önüne serdi. Zijderveld, gelişmekte olan ülkelerdeki stratejilerle Avrupa'daki krize karşı mücadele ettiklerini belirterek olayın boyutlarını açıkça ortaya koydu. "Fakirlik Avrupa'ya geri dönüyor" diyen Zijderveld, gelişmekte olan ülkelerdeki stratejilerini Avrupa'ya taşımaya başladıklarını belirtti. Zijderveld, İspanya örneğini vererek krize bağlı alım gücündeki gerilemeyi, "Eğer bir İspanyol alışverişte 17 euro harcayabiliyorsa, bu kişiye harcama bütçesinin yarısına temizlik maddesi satamam" sözleriyle açıkça dile getiriyor. Gelir düzeyi düşük Endonezya'da özel bir pazarlama stratejisi izlediklerini ve küçük şampuan paketlerini birkaç sente satmalarına rağmen para kazandıklarını belirten Hollandalı yönetici, buna benzer yöntemleri Avrupa'ya da taşımak zorunda kaldıklarını ifade etti.

BİZE ULAŞIN