Bangladeş'te fabrika kuracak
Yurtdışında büyümede çok farklı ülkeler var mı? Herkesin olduğu yerlerde misiniz?
Yakında Bangladeş'te mağaza açacağız. Kimsenin olmadığı bir pazar... İlk defa bir Türk markası olarak Collezione girecek.
Bangladeş dünyanın en fakir ülkelerinden...
Evet ama dünyadaki en büyük üretim orada... Globalde rekabet edebilmek için orada üretim yapmak lazım. Bangladeş'te satmak için de orada üretim yapmak lazım. Biz de mağaza ve fabrika kuracağız.
BERDAN İLE YENİLENDİK
Neden Deniz Berdan?
Markamızın moda algısını yükseltmek istiyorduk. Bunun için de bir tasarımcı ile koleksiyon çalışması yapmamız gerekiyordu. Bu kararın ardından birçok modacı ile görüşmeler yaptık. Deniz Berdan'ın renkli çizgisi, farklı imajı nedeniyle bizim hedef kitlemize yakın olduğunu ve örtüşeceğini düşündük. Kendisi aynı zamanda bir blog yazarı ve sosyal medyayı etkin olarak kullanıyor.
Eski Collezione ile bir ilginiz kalmamış. Yeni yapılanmanızı anlatır mısınız?
Kendinizi bir yere konumlandırmanız gerekiyor. Eski yerimiz bugün için doğru bir yer değil. Müşterilerimiz tasarım giysiler giymek istiyor ama ekonomik anlamda bunlara ulaşamıyor. Tasarımcı halka inmek istiyor. Biz aracı oluyoruz. Bu kapsamda Deniz Berdan'la anlaştık.
TÜRK MARKASI VURGUSU
ColezIone markasının titizlikle üzerinde durduğu ve "Etikete bak, işsizliği azalt ve doğuya destek ver, ekonomine katkıda bulun" sloganıyla ilerlediği bir başka önemli çalışmayla da temelde Türk tüketicisine "Made in Turkey" bilincini yerleştirmek amaçlanıyor. Bu kapsamda alınan her üründe Türk markasının öneminin bilinçaltına yerleştirilmesi markanın ilk hedefi...
İADE ORANI ÇOK DÜŞÜK
Colez Ione , Türkiye hazır giyim sektöründe sadece iki firmada bulunan ve ciddi yatırımlarla kurulmuş olan çok özel bir laboratuvara sahip. Burada laboratuvarında insan ve çevre sağlığı açısından çeşitli testler yapılıyor. Ardından da ürünler dayanıklılık testlerine tabii tutularak, müşterilere ilk andan itibaren sağlık ve dayanıklılık açısında kaliteli ürün sunulabiliyor. Burada marka olarak standartları korumak amacıyla periyodik olarak iade ürün araştırması yapılıyor. Şirketin idade ürün ortalaması da binde 2 ile binde 5 olan sektör ortalamasının oldukça altında.
2013'TE HEDE F 222 MİLYON LİRA
Collezione'nin yurtiçinde 84 mağaza, 33 bayi ve 91 corner'ı var. Yurtdışında ise Arnavutluk, Kuzey Irak, Ukrayna, İran ve Rusya'da toplam 8 mağazası bulunuyor.
Suudi Arabistan, Gürcistan, Kosova , Libya, Kıbrıs, Fas, Kazakistan, Bulgaristan, Malezya, Katar ve Birleşmiş Arap Emirlikleri'nde ise toplam 29 franchise ve 18 corner'la faaliyet gösteriyor.
Toplam çalışan sayısı bin 500.
Önümüzdeki yıl için 222 milyon lira satış hedefleyen şirket, 2017'de bu rakamı 395 milyon TL'ye çıkarmayı planlıyor.
Bu sürede mağaza sayısı yurtiçinde102'ye dünya genelinde ise 220'ye ulaşacak.
IGLESIAS ÇOK UYGUNDU
Peki neden Enrique Iglesias?
Bugüne kadar birçok gruptan "Şu sanatçıyı getirdik, sponsor olur musunuz" teklifi aldık. Hepsini değerlendirdik ama Enrique Iglesias'ı tercih ettik. Çünkü onu gençler çok fazla takip ediyor. Markamızın hedef kitlesi gençler. Onların hayatında daha fazla yer almak, daha fazla konuşulmak ve gençlerin hayallerini gerçekleştiren marka olmak istedik. Iglesias konserinin bu amacımıza çok uygun olduğunu düşündük ve konserin ana sponsoru olduk. Ve başarılı olduk, günlerdir Enrique hayranları bizi konuşuyor.