Collezione hesaplı modayı dünyaya açıyor

Kulvar değiştiren Collezione, moda ve uygun fiyata odaklanacak. Patron Ekrem Akyiğit "Aile markası olmak yanlıştı artık sadece gençlerin markası olacağız ve yurtdışında büyüyeceğiz" dedi

25 yıl önce "Hesaplı ürün, hesaplı moda" sloganıyla yola çıkan Collezione, son dönemde ciddi bir kabuk değişimi yaşıyor. Deniz Berdan ve Enrique Iglesias işbirliği ile Türkiye'nin avangart moda markası olmayı hedefleyen Collezione, rotasını "fast-fresh fashion- hızlı ve taze moda" ürünlere çevirdi. Aslında bu yeniden yapılanmayla bir ara battığı bile iddia edilen şirket yeniden şaha kalkıyor. Collezione yeni yapılanma sürecinde yurtiçinde ve dışında marka değerini artıracak girişimlerde bulunarak genç kalmayı ilke edinmiş. Özellikle ilk 5 yıllık planda yurtdışında büyüme hedefi olan Collezione tüm kaynaklarını bu doğrultuda kullanacak. Modayla uygun fiyatı birleştirerek globalleşmeye karar veren markanın bundan sonraki önceliği ihracat olacak.

YABANCILAR BİZİ DE UYANDIRDI
Şirketin
Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Akyiğit, yeni dönemden oldukça umutlu. Hatta kimileri tarafından olumsuzluk olarak nitelendirilen yabancı markaların Türkiye'ye girmesinden de hiç rahatsız değil: "Burası Türkiye ve burada herkes girişimci. Kimseye babasından para kalmadı, herkes çalışarak bir yere geldi. Yabancı markaların Türkiye'ye gelmesinin bizim markalarımıza olumlu katkısı oldu. Yabancı markaların standardı, iş yapış biçimleri bizim de iç düzenimizi yeniden yapılandırmamızı sağladı. Yani bir anlamda iç pazarda global rekabeti yaşıyoruz. Yurtdışında başarılı olmak için önce hattı müdafaa etmek lazım. Zaten yurtdışında bu kadar marka yok. Türkiye artık bu konuda kendini aştı. Örnek oldu."
Bir ara "Collezione battı" diye çok konuşuldu. Neden çıktı bu dedikodu?
Değişim sürecinde "batıyorlar" söylentisini biz de duyduk. Bu tür söylentiler 50'den fazla marka için yapıldı. Perakendede birileri oynadığı oyunla ilgili sıkıntı yaşıyorsa, kendini rahatlatmak için bu sorunu genellemeye çalışıyor. Söylentileri buna bağlıyorum.

DAHA ÖNCE BAŞARISIZ OLDUK

Peki sıkıntılı bir süreç yaşadınız mı?
Kendimize yeni bir rol biçtiğimizi söyleyebilirim. Pazar payının önemine inandığımız için aile markası olmayı tercih etmiştik. Fakat bunda başarısız olduk. Sonra oturduk pazar araştırması yaptık. Ya fiyata ve aile markasına duyarlı bir yerde olacaktık ya da kendimizi gençlerin daha çok tercih ettiği bir marka haline getirip başka bir yerde konumlandıracaktık. 2011'in başında bir karar aldık. İletişim araçlarında modayı erken yakalayan gençlerin markası olmaya karar verdik. Bu doğrultuda küçük mağazaları kapatma kararı aldık. Türkiye'de hızla değişen bir satın alma alışkanlığı var. Ona ayak uyduruyoruz.
Son dönemde Deniz Berdan ve Enrique Iglesias ile gündeme geldiniz. Geç kaldığınızı düşünüyor musunuz?
Düşünce yapısının eksikliğinden dolayı her şeyde geç kalıyoruz. Ama şimdi toparlamaya çalışıyoruz. Takip eden değil edilen olmak için stratejimize pazarlamayı sokmaya başladık. Bundan önce uygun fiyat politikasıyla çalışıyorduk. Bütün operasyonlar bunun etrafında dönüyordu. Bu fonksiyon artık tek başına işe yaramamaya başladı. Yanına bir şey koymamız gerekiyordu. Biz bunun adına moda dedik. Ancak buradan bir çıkış bulabiliriz dedik. Modayla uygun fiyatı birleştirerek globalleşmeye karar verdik.


BİZE ULAŞIN