Tüketicilerin korunması ve iletişimin doğruluk, dürüstlük, kanun ve yönetmeliklere uygunluk çerçevesinde tasarlanması amacıyla başlatılan Reklam Sempozyumu'nun üçüncüsü kamu, özel sektör ve sivil toplum temsilcilerini bir araya getirdi. "Tüketici ile sağlıklı iletişim" temasıyla Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Reklam Kurulu, Reklamverenler Derneği, Reklamcılar Derneği ve Reklam Özdenetim Kurulu tarafından düzenlenen sempozyumda, tüketici haklarının korunması ve haksız rekabetin önlenmesi için oluşturulacak ortak platform önerileri tartışıldı. Etkinlikte, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Tasarısı taslağı da tüm paydaşların bulunduğu ortamda ilk kez açıklandı.
TüKETİCİLERİN LEHİNE OLACAK
Açılışını Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura ve Reklamcılar Derneği Başkanı Aytül Özkan'ın yaptığı sempozyumda, konuşma yapan Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, yeni kanun taslağına değindi. Taslakta tüketiciler lehine birçok düzenlemenin yer aldığını söyleyen Yazıcı, "Yeni tasarı, ulusal ve uluslararası düzenlemelere uyumlu şekilde hazırlandı. Tasarıda; kanun kapsamının tüketiciler lehine genişletilmesi, mevcut cayma sürelerinin 7 günden 14 güne çıkarılması, daha önce tüketiciler için cayma hakkının bulunmadığı taksitli satışlar, gibi konularda değişiklikler yer alıyor" dedi.
HIZLI DENETİM MEKANİZMASI YOLDA
Sempozyum'da
konuşan Reklam Kurulu Başkanı Ramazan Ersoy, yeni taslakla birçok konuda olduğu gibi, ticari reklamların denetim mekanizmasında da önemli değişikliklerin hayata geçeceğini ifade etti. Ersoy, "Yeni yasa ile daha etkin ve daha hızlı bir reklam denetim mekanizmasının oluşturulması hedefleniyor. Sağlık hizmetleri, ilaç, kozmetik ve gıda takviyesi gibi tüm mal ve hizmet reklamları ile ilgili hükümler tek bir yasal düzenleme altında toplanacak" dedi.