100 milyon $'lık dizi ihracatı

Türk markalarını Ortadoğu ve Doğu Avrupa'da uçuran Türk dizilerinin ihracatı hızla artıyor. Bu yıl 100 milyon dolarlık ihracata imza atan diziler, ABD yapımı ünlü serilerden bile daha pahalı fiyatlarla satılıyor

Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı'nın Türk dizilerinin yurtdışında gördüğü ilgi ve ihracat başarısıyla ilgili açıklamaları gözlerin Türkiye'de hızla büyüyen bu sektöre yönelmesine neden oldu. Bakan Yazıcı'nın açıklamalarına göre işitselgörsel eser ihracatı dünyada yüzde 4.54 büyürken Türkiye'de bu oran yüzde 25.98. Türk dizileri Balkanlar'dan Ortadoğu ve Orta Asya'ya kadar geniş coğrafyada primetimeda kimseye geçit vermiyor. Beş yıldır dizi ihracat eden Türk eğlence sektörü, iki yıl öncesine kadar piyasalara düşük fiyat politikasıyla girerken bugün ABD'nin Mad Men gibi ünlü yapımlarını geçmiş durumda.

Fonlar peşinde

Global Agency şirketiyle Türk dizilerini dünyaya satan birkaç işadamından biri olan İzzet Pinto, her şeyin Bir İstanbul Masalı, 1001 Gece, Gümüş gibi dizilerle başladığını belirtti. Bulgaristan'la ihracatın kapısını araladıklarını söyleyen Pinto, "Bugün 100 dizi 60 ülkeye ihraç ediliyor. Bu sektörden yılda 100 milyon dolarlık döviz girdisi elde ediliyor" dedi. Halen daha çok Ortadoğu, Balkanlar gibi bölgelerde ilk sırada izlenen Türk dizilerinde amaç Batı Avrupa pazarına da hakim olmak. İzzet Pinto, şu sıralarda Fransa'da lansman yaptıklarını ve eğer başarılı olursa İtalya, İspanya gibi ülkelere de gireceklerini kaydetti. Ünlü fonların takibinde olduklarını da belirten Pinto, "İsrail'de yeni bir şirket satın aldım" dedi.

Türk dizisine Batı İlgisi

Körfez'i kasıp kavuran Türk dizileri rüzgârı son olarak Avrupa'nın ekonomisi güçlü, sosyal yaşam düzeyi yüksek Batı kesimine de ulaştı. ilk kez bir Türk dizisi İsveç'te devlet televizyonunda ekranlara çıkmaya hazırlanıyor. İsveç'in TRT'si olarak bilinen Sveriges Television (STV) Atv'de yayınlanan Yiğit Özşener, Nehir Erdoğan, Berrak Tüzünataç gibi isimlerin rol aldığı Son dizisini yayınlayacak.

BİZE ULAŞIN