Hesaplı giyimin de taklidi çıktı

Ünlü markaların ihraç fazlalarını satan hazır giyim mağazaları, artan rekabet nedeniyle mal bulamayınca çözümü taklitte buldu. Artık sadece lüks değil Zara, Topshop, LCW gibi hesaplı markaların da taklitleri yapılıyor

Türkiye'de son dönemde birbiri ardına açılan ve Zara, Topshop, Mango gibi dünyaca ünlü orta sınıf markalarının ihraç fazlalarını satan giyim mağazaları, rekabet nedeniyle mal krizine girdi. Ürün bulmakta zorlanan mağazalar, bu markaların taklitlerini satmaya başladı. Orijinali ile aynı modellerini ürettirip, özellikle Zara ve Topshop'ın etiketlerini kullanmaya başlayan mağazalar, Koton, LCW gibi orta sınıf markaların da taklitlerini çıkardı. İhraç fazlası satan mağazalar, en gözde markaları H&M'le ilgili de sıkıntı yaşamaya başladılar. H&M'in ihraç fazlası ürün satışına karşı giriştiği operasyon sonucunda artık bu markayı bulmakta zorlanınca buna da bir yöntem geliştirdiler. Çok nadiren bulabildikleri H&M ürünlerinin etiketlerini kesip, yerine Topshop markasını dikmeye başladılar.

AĞIRLIK ZARA VE TOPSHOP'TA

Beyoğlu İş Merkezi başta olmak üzere İstanbul'da Merter, Bahçelievler, Osmanbey, Bostancı, Acıbadem ve Kozyatağı çevresinde Topshop, H&M, Zara, Mango, Bershka, Promod, COS ve Pimkie gibi orta sınıf markaların ihraç fazlalarını satan mağazaların sayısı gün geçtikçe artıyor. Buralarda en fazla satılan markalar ise Zara ve Topshop. Bazıları bu markaların ihraç fazlalarını satan toptancılardan çok sayıda ürün alırken, önemli bir kısmı ise ürün bulmakta zorlanıyor. Çareyi aynı ürünün taklidini yaptırmakta bulduklarını söyleyen bir mağaza sahibi, "Ürün almak gerçekten zorlaştı. Artık ihraç fazlasının tadı kaçtı" dedi.

KÂR ORANI YÜKSEK
Taklit ürünlerin fiyatı, ihraç fazlası ürünlerle aynı. Kâr marjıları ise oldukça yüksek. Zaten Beyoğlu İş Merkezi'nde bulunan mağazalar iyi iş yapıyor. Pasaja yeni girdiğini anlatan bir mağaza sahibi, buraya girmek için 50 bin TL hava parası ödediğini söyleyerek, "Rekabet çok yüksek. Mal bulmakta sıkıntı yaşıyoruz" dedi.

Sistem nasıl işliyor?
Dünyanın önde gelen birçok markası üretimini Türkiye'de yaptırıyor. Ünlü markalar üretim yaptırmadan önce şartlarını belirliyor. Buna göre bazı firmalar üreticilere 6 ay boyunca satış yasağı getiriyor. Ancak bazı üreticiler bu kurala uymuyor. Bazen mallar yurtdışına çıkmadan önce Türkiye piyasasında satılmaya başlıyor.

MARKA SAYISI AZALIYOR
Bundan bir-iki yıl önce mağazalarda dünyaca ünlü birçok markanın ihraç fazlası ürünlerine rastlanıyordu. Ancak bugün sayıda ciddi bir düşüş var. Bu mağazalar ihraç fazlası satışından taklit ürünlere yöneldiler.

BİZE ULAŞIN