Kipa'dan kadın açılımı

Erkek egemen bir şirket olan İngiliz Tesco Kipa, dünyayla aynı anda kadın liderlik programı başlattı. Cironun yüzde 10'unu eğitime ayıran şirketin hedefi yönetim kurulunda kadın üye oranını yüzde 50'ye çıkarmak. Şirket ev kadınlarını da destekliyor

İngiliz perakende devi Tesco'nun Türkiye'deki ayağı Kipa, kasiyerden yönetim kuruluna kadar tüm birimlerinde kadın açılımına gidiyor. Dünya genelindeki şirketlerinde erkek egemen bir yönetimin olduğunu kabul eden şirket, bu tabloyu değiştirmek için birkaç projeyi aynı anda uygulamaya aldı. Tesco Kipa İnsan Kaynakları Direktörü Remzi Kirac, sektörün erkek yoğun olduğunu ancak şirket olarak bu ibreyi kadınlardan yana çevirmeyi hedeflediklerini belirtti. Her seviyede çalışan kadına fırsat tanıdıklarını vurgulayan Kirac, "Şu anda çalışanlarda kadın oranı yüzde 38. Kadınlar Çalışma Grubu oluşturduk. 16 kadın var. İki ayda bir toplanıyorlar. Bu kadınlar şirketin gelecekteki liderleri" şeklinde konuştu. Kirac İngiltere'deki Kadın Liderlik Gelişimi programına Türkiye'den bir kadın yöneticinin dahil olduğunu ancak gelecek yıl bu sayının daha da artacağını vurguladı. Kıdemli kadın yönetici eğitimi için kişi başına yıllık 60 bin poundluk yatırım yaptıklarını vurgulayan Kirac, "Hedefimiz 2017'ye kadar Kipa yönetim kurulu üyelerinin yarısının kadın olması. Geçen yıl programı başlattık. Şu anda 3 bayan var. Daha önce hiç üst düzey kadın yönetici yoktu, şimdi iki kişi var. Bu sayıların artmasını istiyoruz. Öte yandan ev kadınlarını ekonomiye kazandırmak için de onlara özel yarı zamanlı kadrolar açtık" dedi.

2.5 YIL DOĞUM İZNİ

Kipa, kadın açılımı stratejisiyle şirketten uzun süre kopması gereken kadın çalışanlarına da fırsatlar veriyor. Örneğin şirkette 2.5 yıl doğum izni kullanmak mümkün. Üstelik kadın yönetici bu sürede pozisyonunu kaybetmiyor. Şirket yönetimi bu arada kadın yöneticiyi şirkete davet ederek "sizi unutmadık, bizden kopmadınız" mesajı veriyor. Gittikleri bölgelerde yerelleşmeye büyük önem verdiklerini ve yerel lezzetleri raflarına taşıdıklarını anlatan Remzi Kirac ev yufkası, mantı, tarhana gibi lezzetleri ev kadınlarına ürettirdiklerini, böylece o yörede ekonomik kalkınmaya destek verdiklerini söylüyor. Kirac, "Hatta büyümelerine katkıda bulunarak bir miktar ihracat yapmalarını da sağlıyoruz. Örneğin Polonya'ya simit satıyoruz" diyor.

Gönüllülüğe mesai ücreti
Tesc o Kipa mağaza çalışanlarından oluşan 70 toplum elçisi var. Toplum Elçileri engelliler, lösemili çocuklar, ilköğretim okulları, çocuk esirgeme kurumları ve şehit ailelerine destek olmayı amaçlıyor. Duvar boyama, tamirat- tadilat ve sportif faaliyetlerin düzenlenmesi gibi alanlarda da bizzat çalışıyorlar. Toplum Elçileri projesinin ilk adımı "Haydi Kipa El Ver"le üç yıl önce İzmir Çiğli'deki Genel Merkez'de atılmıştı. Bu çalışmaların ardından alınan olumlu görüşlerin üzerine, Aralık 2011'de her Kipa çalışanını gönüllü olmaya davet edildi ve buna ayrılan zaman için mesai ücreti ödendi.

Engelli kasiyerler
Sosyal sorumluluk çalışmaları çerçevesinde engelli istihdamına da odaklanan Tesco Kipa, Engelli Kasiyer Programı uyguluyor. Her yıl eğitim programları düzenleyen şirket 10 engelliyi kasiyer olarak istihdam ediyor. Remzi Kirac, eğitime katılanlara sektörden de iş teklifleri geldiğini söylüyor.

BİZE ULAŞIN