Çıtak, demiryolu alt yapısının özel sektöre açılmasını içeren Türkiye Demiryolu Ulaştırmasının Serbestleştirilmesi Hakkında Kanun'un yürürlüğe girdiğini anımsatarak, "TCDD Taşımacılık AŞ adıyla yeni bir şirket kurulacak. Taşımacılık işleri yeni kurulacak şirket tarafından yapılacak" diye konuştu.
Özel sektörün de demiryollarında yük ve yolcu taşıma hizmetleri ile demiryolu altyapısını yapma ve işletme imkanına kavuşabilmesi için gerekli mevzuat çalışmalarına başladıklarını ifade eden Çıtak, bu çalışmaların tamamlanmasının ardından özel sektörün de demiryollarında hizmet vermeye başlayabileceğini kaydetti.
"DEMİRYOLU ULAŞIM KORİDORU OLACAK"
Mevzuat hazırlıkları sürerken Avrupa Birliği (AB) uzmanlarından konuyla ilgili 2014-2015 yıllarını kapsayan 2 yıllık teknik danışmanlık hizmeti alınacağını bildiren Çıtak, amaçlarının sektörde eşit, serbest, adil ve sürdürülebilir rekabeti sağlamak olduğunu söyledi.
Özel sektörün hem yük hem de yolcu taşımacılığı yapabileceğine dikkati çeken Çıtak, "Jeo-stratejik ve jeo-ekonomik durumuyla özel bir konumda olan Türkiye'nin, Asya-Avrupa arasında demiryolu ulaşım koridoru olarak hizmet vereceğini düşünüyoruz. Özellikle lojistik merkez, köy ve üslerimizin yer ve kapasite gibi niteliklerini belirleyecek usul ve esaslar oluşturulacak. Hedefimiz, iki kıta arasındaki yüklerin ülkemizdeki demiryolu hatları üzerinden taşınmasını sağlamak" dedi.
TCDD Genel Müdürlüğü tarafından bugüne kadar 3'ü işletmeye açılan, 4'ünün ise birinci etap çalışmaları tamamlanan 19 lojistik köy projesi bulunduğunu anlatan Çıtak, bu lojistik köylerin önemli aktarma merkezleri haline geleceğini belirtti.
"YÜK TAŞIMACILIĞINDAKİ PAYI YÜZDE 15'E ÇIKARACAĞIZ"
Avrupa ülkelerinde, demiryolu sektöründeki serbestleşme çalışmalarının 1990'lı yıllarda başladığını vurgulayan Çıtak, bu ülkelerin büyük bir kısmında sektörün serbestleştiği kaydetti. Çıtak, "Şu anda yüzde 5 olan demiryolu yük taşımacılığı payını, 2023 hedeflerimiz doğrultusunda yüzde 15'e çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.