Almanya'daki Türk marketleri, yerel perakendecilerinin çatı kuruluşu Türkiye Perakendeciler Federasyonu'na (TPF) dahil olmak için harekete geçti. Aralarında Nordwest, Harman Yeri, Inter, Doğan Mega ve Yazgülü Market gibi markaların yer aldığı zincirlerin sahipleri federasyona, 'Bize sahip çıkın' dedi. Zincirler, bu katılımla Almanya'da daha güçlü bir pozisyona ulaşmak istiyor.
10 BİN MARKET VAR
Almanya'da 1964'ten beri faaliyet gösteren, 10 bin mağaza ve yıllık 14 milyar euro ciroya ulaşan Türk market zincirleri, perakendede teknoloji, mağaza tasarımı ve eleman eğitimi gibi birçok konuda Almanya'daki trendleri yakalayamadı. Kendilerinden sonra ülkede perakendeciliğe başlayan Ruslar'ın bile 19 milyar euro ciroya ulaştığını gören Türkler, bir dernek çatısı altına girmeye karar verdi.
17'NCİ HALK A OLACAK
TPF Başkanı Mustafa Altunbilek, geçtiğimiz hafta Haliç Kongre Merkezi'nde düzenledikleri "Yerel Zincirler Buluşuyor 2014 Konferansı"na Franfurt'tan 17, Köln Düsseldorft ve Duisburg'dan ise 30 Türk market zincirinin katıldığını söyledi. Kendilerine TPF rozeti taktıklarını açıklayan Altunbilek, "Bizim 16 bölge temsilciliğimiz var. Buna Kıbrıs da dahil. Almanya'nın ise 17'nci olmasını hedefliyoruz" dedi. Önümüzdeki günlerde Almanya'ya bir heyet göndereceklerini açıklayan Altunbilek, çalışmaların ardından Almanya Perakendeciler Derneği'nin (Almanya PERDER) kurulacağını kaydetti.