Reklamda yeni dönem

Reklamda yeni dönem
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan yeni 'Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği' Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Reklamlarda yeni bir dönem başlatan yönetmeliğe göre artık ahlaka aykırı, anne-babayı alışveriş yapmaya zorlayacak reklamlar yapılamayacak. Çocukların taklit edebileceği şiddet unsurları reklamlarda kullanılamayacak. Ürün fiyatlarında "yalnızca, sadece" ifadeleri yer almayacak.

FALCIYA REKLAM YASAĞI

Firmalar rakiplerinin isim, logo ve diğer ayırt edici işaretlerini kullanarak reklam yapabilecek. Ancak bunların aldatıcı ve yanıltıcı olmaması, haksız rekabete yol açmaması gibi koşulları taşıma zorunluluğu olacak. Reklamlardaki bilgilerin ispatlanabilir olması gerekecek. "1 Numaralı" olduğunu söyleyerek reklam yapan, bunu ispatlamak zorunda olacak. Ürün veya hizmet fiyatı belirtilen reklamlarda tüm vergiler dahil fiyat söylenecek. "...varan indirim" gibi ifadelerle tüketici yanıltılmayacak, gerçek rakam söylenecek. Falcı ve medyumlara reklam yasağı getirilecek. Yeni pakete göre yurtdışı paket ve turlarda satış fiyatları TL olarak ifade edilecek.
BİZE ULAŞIN