İsviçre Merkez Bankası'nın 2011'den bu yana uyguladığı kur tavanını kaldırması sonucu dolar ve euro karşısında hızla değer kazanan frank, Türkiye'deki saat fiyatlarını da artıracak. Versace, Tag Hauer, GC gibi birçok İsviçre menşeli saat firmasının Türkiye temsilcisi Saat&Saat'in Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, ürünlerin şubattan itibaren yüzde 10 ila 20 arasında zamlanacağını söyledi.
250 BİNLİK İTHALAT
Tüketicilerin ertelenen taleplerinin zam öncesinde devreye girdiğini açıklayan Kaya, "Son günlerde tüketici talebi artmaya başladı" dedi. Sektör temsilcilerinin verdiği rakamlara göre Türkiye geçen yıl İsviçre'den 120 milyon franklık 250 bin adet saat ithalatı gerçekleştirdi. Bulova Accuswiss ve Ferre Milano gibi İsviçre menşeli markaların Türkiye temsilcisi Ersa'nın Genel Müdürü Orhan Korkusuz ise, orta sınıf şirketlerin fiyat artışının belli bir miktarını sübvanse ederek beklenenden daha az zam yapacağını söyledi. Korkusuz, "Frankın artmasıyla ulaşılabilir fiyat stratejisiyle hareket eden birçok marka rakebette zorlanacak" diye konuştu.
BALKANLAR'DA MAĞDUR SAYISI ARTIYOR
İsviçre
Frangı'ndaki yükseliş, Balkan ülkelerini de olumsuz etkiledi. Bankalardan İsviçre Frangı endeksli kredi alanlar önemli ölçüde zarara uğradı. Bosna Hersek Federasyonu Bankacılık Ajansı, ülkedeki frank endeksli borçlanmanın 75 milyon euro olduğunu açıkladı. Hırvatistan'daki "Franak" Derneği üyeleri de sorunun çözülmediği takdirde toplumsal karışıklık çıkacağı uyarısında bulundu.
SEGMENT DEĞİŞECEK
Tempus Saatçilik Kurucu Ortağı Cent Uğurdağ, Türkiye'de üst grup saatlerin frankla satıldığını, dolayısıyla kur arttığı için fiyatların da geçen haftaya göre yükseldiğini söyledi. Uğurdağ, "Üst gruptaki saat talebi orta segmente, buradan da daha alt gruba kayabilir" dedi.