İglo Türkiye'den çıkıyor

İglo Türkiye'den çıkıyor
Avrupa'nın dev dondurulmuş gıda markası İglo istediği satış rakamlarına ulaşamayınca Türkiye'den çıkma kararı aldı. İglo'dan boşalan yeri ise yeniden Dardanel dolduracak

Yıldız Holding'in sahibi olduğu Kerevitaş ve 31 yıldır pazarda faaliyet gösteren Dardanel'in baskın pay sahibi olduğu dondurulmuş gıda sektöründe Türkiye pazarına 2008 yılında giren İglo Türkiye'den çıkma kararı aldı. Dünyanın ilk dondurulmuş gıda üretcisi ve Avrupa'nın en büyük dondurulmuş gıda şirketi İglo'yu Türkiye pazarına getiren ve 2014 yılının başlarında markayla yollarını ayıran Caner Turaman ise, "Türkiye'nin dinamiklerini anlayamadılar. Uzun vadeli bakmaları gereken pazarda bir an önce kar etmeye baktılar" dedi.

Reckitt Benckiser firmasının da kurucularından Caner Turaman tarafından 7 milyon euro yatırımla Türkiye'ye getirilen firma, ertesi yıl da 4 milyon euroluk yatırımına devam etti ancak yatırımına devam etmedi. "Pazara girmeden önce İglo'nun sahibi Permira adlı fona Türkiye'de her yıl yatırım yapmaları gerektiğini, reklamdan sonra halkı dondurulmuş gıda konusunda eğitmek için yatırım yapılması gerektiği konusunda uyardım ama fon hızlıca para kazanıp satma derdindeydi. Dolayısıyla şirketle devam etmedim" diye konuştu.

Firma Caner Turaman ile yollarını ayırdıktan sonra 2014'ün 3. çeyrek raporunda resmen Türkiye'den çıkacağını açıkladı.

Dardanel pazara yeniden giriyor

2015 Ocak ayı itibariyle çalışanlarla el sıkışan firma ay sonu itibariyle Türkiye pazarından çıkmaya hazırlanıyor. İglo'nun 5 yılda elde ettiği yüzde 8'lik pazar payını ise Dardanel'i harekete geçirdi. 5-6 yıl önce dondurulmuş gıda pazarından çıkma kararı alan Dardanel, İglo'nun Türkiye'den çıkma kararıyla birlikte yeniden dondurulmuş balık ürünleri işine girecek.

Beklediğini bulamadı


Dardanel Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Önen, "İglo pazardan çıkınca biz de 6 yıl önce çıktığımız dondurulmuş gıda pazarına yeniden girme kararı aldık. İglo'nun elde ettiği yüzde 8'lik pazar payını biz alacağız. Dondurulmuş balık ürünleri satacağız" dedi. Dondurulmuş gıda pazarının Türkiye'de çok gelişmiş olmadığını, büyümesi için de pazarlamanın şart olduğunu dile getiren Önen, "İglo bunu yapmasına rağmen beklediği satışlara ulaşamadı. Bu pazara uzun vadeli bakmak gerekiyor" diye konuştu.
BİZE ULAŞIN