Türkiye, turizimde "Turkey:Home" projesiyle atağa geçti. 1.5 yıl önce algı ve marka imajının odağa alındığı ve sosyal medyanın aktif olarak kullanıldığı projede, Türkiye 1.5 milyon takipçi sayısını geçerek dünyada 5'inci sıraya yerleşti. Facebook'ta Fransa, İtalya, Yunanistan gibi dünya turizm devi ülkelerini geride bırakarak 5'nci sıraya yerleşen Türkiye, 553 bin takipçi sayısıyla Twitter'da birinciliğe çıktı. Aylık 300 milyon kullanıcıya sahip Google Plus'ta 160 bin üyeyle dünya sıralamasında 3'üncü olan Türkiye, 50 binden fazla takipçiyle de instagramda 2'nci konumda.
77 ÜLKEDE TANITIM ATAĞINA GEÇTİK
Nazar boncuğundan Türk kahvesine, Kapadokya'dan sahil turizmine kadar tüm değerlerin kısa filmlerle tanıtıldığı projede Türkiye'nin uluslararası başarılara imza atmış isimleri oynatıldı. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü İrfan Önal, "1.5 yıldır yoğun bir çalışma içindeyiz. Ülkemizin dünyayla iletişiminde nasıl bir strateji geliştireceği yönünde çalışmalar yaptık. Türkiye'nin tanıtımıyla ilgili tüm faaliyetlerin eşgüdümlü yapılması gerektiği ortaya çıktı" dedi. 77 ülkede tanıtım faaliyetleri yürüttüklerini belirten Önal, dünyanın en önemli noktalarında gazete, dergi ve açık hava reklamları gibi geleneksel mecraları da kullandıklarını ifade etti. Kültür ve Turizm Bakanlığı Müsteşarı Ahmet Haluk Dursun ise, "Türkiye imajının Avrupa'da yeni bir atakla kuvvetlendirilmesi için çalışıyoruz. Kültürel derinliğimizi anlatacak bir dizi etkinlik hazırlıyoruz" diye konuştu.