Ortadoğulu üst gelir grubunun vazgeçilmez düğün lokasyonu haline gelen İstanbul'a, Hintli bekarlar da göz dikti. 3 yıldır acenteden süslemeye, catering'den ses, ışık ve sahneye kadar turizmin bütün kalemlerini içinde barındıran MICE sektörüyle ilgili fuar düzenleyen Turizm Medya Grubu Kurucusu Volkan Ataman, gelecek yıl özellikle İstanbul'da tek seferde 8 ila 10 milyon dolar arasında bütçesi olan Hint düğünlerinin ses getireceğini söyledi. Geçen yıl itibarıyla Hindistan'dan düğün organizasyonu için pek çok alıcının İstanbul'a geldiğini anlatan Ataman, "Hindistan Türkiye'yi yeni yeni keşfediyor. Bu iş turizme ciddi döviz bırakacak. Gelecek yıl en az 10 Hint düğünü organizasyonu görürüz. 2-3 bin kişilik düğünlerden bahsediyoruz. Bu da ortalama 80-100 milyon dolar anlamına geliyor" dedi.
300 alıcı İstanbul'a geliyor
Düğün turizminde Mısır'ın da büyük potansiyeli olduğunu ancak siyasi sıkıntılar nedeniyle organizasyonlarını ertelediğini dile getiren Ataman, "Şu an en gözde ülke Hindistan. Ancak 2016'da yurtdışından 1 milyon euro ve üzerinde bütçesi olan yaklaşık 50 düğün yapılacak. Suudi Arabistan, Azerbaycan ve Kazakistan öne çıkıyor" dedi. Bir Hint düğününün konuklarla birlikte çok büyük bir pazar yarattığının altını çizen Ataman, "Düğün-davet organizasyonu işi turizmin yeni açılımı olacak" diye konuştu. Turizm sektöründe toplam gelirin yüzde 40'ını MICE'nin oluşturduğunu dile getiren Ataman, şirket tarafında ise bayi toplantıları, konferans ve kongrelerde erteleme olmadığını kaydetti. Ataman, "Bu yılki fuarda 300 alıcı ve yüzde 20'si yabancı 15 bin profesyonel katılımcının yer almasını bekliyoruz" diye konuştu.