Yedi Müslüman ülkeden vatandaşların ABD'ye girişini askıya alan Donald Trump'ın başkanlık kararnamesinin ardından ülke genelinde birçok şehirde gösteriler düzenlenirken, özellikle çok uluslu şirketler de kampanyalara katıldı. Dünya devleri ve Silikon Vadisi firmaları yasağa karşı kurumsal savaş açtı. Üstelik para ve lobi faaliyeti yürütme de karara bağlandı.
STARBUCKS'TAN 10 BİN MÜLTECİYE İŞ
ABD'li kahve devi Starbucks, faaliyet gösterdiği 75 ülkede 5 yıl içinde 10 bin mülteciyi istihdam edeceğini duyurdu. Starbucks CEO'su Howard Schultz, şirket çalışanlarına gönderdiği mektupta, "Amerikan Rüyası'nın vaadettiği değerlerin sorgulandığı eşi benzeri görülmemiş bir zaman" yaşandığına dikkati çekti.
GOOGLE'DAN 4 MİLYON DOLAR
Google, Trump'ın göçmen yasağına karşı 4 milyon dolarlık bir kriz fonu oluşturdu. Lyft, önümüzdeki dört yıl boyunca 1 milyon dolar bağışta bulunacağını açıkladı. ABD siyasetinin en ünlü bağışçılarından olan milyarder Koch kardeşler de Trump'ın Göçmenlik Kararnamesi'ne karşı çıktıklarını açıkladı. ABD seçimleri için 250 milyon dolar harcayan Koch kardeşler, önümüzdeki iki yıl boyunca da 360 ve Libre Initiative adlı iki dernek üzerinden de 400 milyon dolar harcamayı taahhüt etti. AirBnb platformunun CEO'su Brian Chesky ise şirketinin yasaktan etkilenenlere ücretsiz kalacak yer sağlayacağını açıkladı. Japon e-ticaret devi Rakuten'in CEO'su Hiroshi Mikitani kararı kınarken, ünlü yatırımcı Chris Sacca çeşitli gruplara 150 bin dolar ayırdıklarını bildirdi. Uber CEO'su Travis Kalanick, ehliyet sorunu yaşayan göçmenler için 3 milyon dolar kaynak ayırdıklarını açıkladı.