Perakendenin önde gelen markaları referandum sonrası yatırım stratejilerini de güçlendirdiler. Hazır giyimde en yüksek mağaza sayısına sahip LC Waikiki'nin Başkanı Vahap Küçük, her yıl 4 bin yeni istihdam sağlayacaklarını şu an 324 olan mağaza sayısını ise 2023'te 1.000'e çıkaracaklarını ve 10 milyar dolar ciro hedeflediklerini söyledi. 2017 sonunda Hindistan'a girmeyi planladıklarının altını çizen Küçük, "Çin'de de 2 mağaza açacağız. İki pazar için da yatırımın tam zamanı. Endonezya ve Malezya'da da mağaza açıyoruz. Malezya'da en çok izlenen Türk dizilerinin oyuncularıyla Malezya halkını fethettik" diye konuştu. Küçük bu yılki ciro hedefinin ise 750 milyon dolar olduğunu söyledi. Yurtdışı hedeflerini artırdılar Orka Holding'in Başkanı Süleyman Orakçıoğlu ise "Türk markalarının ayak sesleri geliyor. Rakiplerin enerjisi düştü ve çok yorgunlar. Bu önemli bir fırsat" dedi. 2020'de yurtdışında 400, yurtiçinde ise 300 mağazaya çıkmayı hedeflediklerini belirten Orakçıoğlu, şu anda 2 bin 700 olan çalışan sayısının 4 bini aşacağını belirtti. Orakçıoğlu, "Bu yıl İsrail, İran, İsviçre, İtalya ve İspanya'da mağaza açacağız" dedi. Defacto'nun CEO'su İhsan Ateş ise, geçen yıl toplam 241 milyon TL yatırım yaparak, Türkiye ile birlikte 17 ülkede mağaza sayısını 400'ün üzerine çıkardıklarını şu anda ise 10 bin 520 kişiye iş imkanı sağladıklarını söyledi. 2017'de toplam 1.000 kişiye daha istihdam yaratacaklarının altını çizen Ateş şöyle devam etti: "Ülke olarak, dinamik yapımız ve kararlı adımlarımız sayesinde ilerlemeye devam ediyoruz. Türkiye'deki siyasi ve ekonomik istikrar ortamı sayesinde, 2017'nin özellikle hazır giyim ve moda sektörü için canlı geçecek bir yıl olacağını ve sektörün yüzde 5'in üzerinde büyümesini bekliyoruz."