Alman-Türk Ticaret ve Sanayi Odası Genel Sekreteri ve Yönetim Kurulu Üyesi Jan Nöther, "Alman ve Türk şirketleri arasındaki dostluğu 'ailevi' olarak tarif edebiliriz" dedi. Nöther, 2016 sonu itibarıyla iki ülke arasındaki ticaretin 37.3 milyar euroya ulaştığını söyledi.
TÜRKİYE BİR EŞİK OLDU
Türkiye'nin ihracatının yüzde 10'unu Almanya pazarına gerçekleştirdiğini belirten Nöther, Almanya'nın ihracatında ise Türkiye'nin 17'nci sırada yer aldığını ifade etti. Türkiye'nin Alman şirketleri için geniş ve büyümekte olan bir pazar olmakla kalmayıp Ortadoğu ve Kuzey Afrika pazarı için bir eşik niteliğinde olduğunu belirten Nöther, şunları kaydetti: "Almanya'da faaliyet gösteren 90 bini aşkın şirketin sahibinin Türkiye kökenli olduğu gerçeği, ekonomik işbirliğinin Almanya perspektifiyle de ne kadar önemli olduğu görülmektedir." Nöther, Türkiye'de aktif olan Alman şirketlerin yatırımlarını sürdürdüğünü ve Türkiye'nin geleceğini pozitif değerlendirdiklerini söyledi.