7 krediden 1’i Facebook’la geldi

7 krediden 1’i Facebook’la geldi

Sosyal medya datası bankacılıkta iyiden iyiye kullanılıyor. Akbank Genel Müdür Yardımcısı Tolga Ulutaş, “İhtiyaç kredilerinin yüzde 15’i Facebook’la geldi” dedi

İnternet ve mobil bankacılık artık tüm işlemlerin neredeyse tamamına ulaşıyor. Şube dışı kanallardan yapılan işlemlerin yüzde 96 gibi bir orana ulaştığını söyleyen Akbank Direkt Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tolga Ulutaş, "Mobil bankacılık alanında ihtiyaç kredisi kullanmak isteyen 3 müşterimizden 2'si dijital kanalları tercih ediyor" dedi. Akbank Direkt'te kullandırılan ihtiyaç kredilerinin yüzde 15'inin Facebook datasını kullanarak yapılan satışla geldiğini belirten Ulutaş, "Facebook dünyanın hiçbir pazarında bu kadar etkili olmadı. Şu anda tüm bankaları 'elimizdeki datayla böyle bir şey yapabiliyoruz' diye kapı kapı dolaşıyorlar. Big Data'yı çok iyi kullanmaya başladık. Data ve izler doğru zamanda müşterinin önüne teklif sunmamızı sağlıyor. Müşteriyi biz tanımasak bile internette yaptığı aramalar, bıraktığı izlerden müşterinin kredi kartı veya krediye ihtiyacı olduğunu biliyor ve ona göre teklifler sunuyoruz. Çünkü Facebook'ta beğenileri, Google aramaları çok iz bırakıyor" diye konuştu.

BİR YILDA 1 MİLYON KİŞİ GELDİ
Ulutaş, Akbank Direkt'in son bir yılda 1 milyondan fazla müşteri kazandığını söyleyerek, "2017'de müşteri sayısında 3 milyonu kutladık. Fakat daha yıl bitmeden 4 milyon müşteriyi aştık. Eylül 2017'de Türkiye'de akıllı telefon penetrasyonu yüzde 78, mobil internet sahipliği yüzde 59" diye konuştu.
BİZE ULAŞIN