2.5 milyarlık yılbaşı

Yeni yıl öncesinde çarşı-pazar hareketlendi. Perakende ve turizm sektöründe 2.5 milyar liralık ciro bekleniyor. Otellerde doluluklar % 90’a ulaştı, mağazalarda alışveriş başladı

2.5 milyarlık yılbaşı

Yeni yıl öncesinde perakende ve turizm sektörü hareketlendi. Perakendeciler, aralıkta yaklaşık 2 milyar liralık bir alışveriş cirosu bekliyor. Mağazalar satış cirolarının yüzde 80 artacağı görüşünde. Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel, "Yeni yılın arifesinde yapılan hediyelik alışverişi ve kampanyalar, perakende sektörünün aralık cirosuna asgari yüzde 20 oranında katkı yapıyor. Bazı ürün kategorilerinde oran yüzde 70-80'lere kadar çıkabiliyor. Yaklaşık 2 milyar liralık bir ekonomi oluşacağını söyleyebiliriz" dedi.

EV GİYİMİ SATIŞI PATLAR

Kiğılı Genel Müdürü Hilal Suerdem kışlık ürün grubu yoğun olan markaların sıcak havalar dolayısıyla 15 gün kaybı olduğunu, yılbaşıyla bu kaybı kapatıp kendi cirolarını en az yüzde 12 artıracaklarını söyledi. Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya ise aralık satışlarında yüzde 33 artış yaşadıklarını ve ayı en az yüzde 30 ciro artışıyla kapatacaklarını söyledi. Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo kasıma göre yüzde 25 ciro artışı beklediklerini kaydetti. Kariyo özellikle ev giyimi olarak nitelendirilen gecelik-pijama kategorisinde patlama beklediklerini söyledi. Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan da "Satışlar çift haneli artar" dedi.

EN ÇOK MARKET ALIŞVERİŞİ

GittiGidiyor Genel Müdürü ve TOBB E-Ticaret Sektör Meclisi Başkanı Öget Kantarcı, yılbaşının etkisiyle e-ticaret sektöründe kasıma kıyasla satışlarda çift haneli artış beklendiğini kaydetti. Kantarcı, GittiGidiyor'da da aralık satışının kasıma kıyasla en az yüzde 15 artmasını beklediklerini kaydetti. GittiGidiyor'un araştırmasına göre her iki kişiden biri yılbaşında sevdiklerine hediye alma planı yapıyor. 18-35 yaş arası kitle yılbaşı alışverişini yüzde 67 oranında internet üzerinden yapmayı tercih ediyor. Harcamaların başında yüzde 49'la market alışverişi geliyor.

BİZE ULAŞIN