Tatili özendirecek kampanyalar yapılmalı

Yerli turistlerdeki talebin tüm döneme yayılması gerektiğini belirten Coral Travel Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Kamçı, “Ön ve arka sezonlar için kampanyalar yapılmalı” dedi

Tatili özendirecek kampanyalar yapılmalı
Türkiye'nin iç turizmine yönelik olarak 2009'dan bugüne her yıl düzenlenen ve tatilcilere uygun fiyatlarla tatil yapma imkânı sunan Erken Rezervasyon Kampanyası'na (ERK) olan talep her geçen yıl katlanıyor. Turizmciler, yoğun sezon olan haziran, temmuz ve ağustos dönemine büyük ilgi gösteren yerli turistin talebinin tüm yıla yayılması gerektiğini belirtiyor. Bu kapsamda Turizm Bakanlığı'nın çalışma yapması gerektiğini belirten Coral Travel Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Kamçı, "Sektörü büyütebilmek için özellikle ön ve arka sezonlar olan nisan, mayıs, eylül, ekim aylarında Türkiye'de tatili özendirici kampanyalar yapılabilir" dedi. Bu çalışmanın her hangi bir ayrıma gitmeden iç pazar da dahil tüm pazarlar için yapılabileceğinin altını çizen Kamçı, sezonların uzatılması halinde otomatikman yatay bir büyümenin ortaya çıkacağını belirtti.
2017 yılına dair değerlendirmelerde bulunan Kamçı, Coral Travel'ın hem kişi sayısı hem ciro hem de karlılıklar anlamında hedeflerini yakaladığını kaydetti. "2017'de 26'lık bir büyüme gerçekleştirerek yeni hedefler için önemli alt yapı çalışması yaptık" diyen Kamçı, 2017'de erken rezervasyonların toplam satışa oranının yüzde 37 olarak gerçekleştiği bilgisini verdi.

?2018'DE YÜZDE 50 ARTACAK
Önceki yıllarda yüzde 45'leri yakaladıklarını hatırlatan Kamçı, "Bu sezon erken rezervasyon satışları oldukça hızlı başladı. 2018'de oranının yüzde 50'nin üzerinde gerçekleşmesini bekliyoruz. Mayıs ayı sonuna kadar en az 75 bin kişiye ulaşmayı hedefliyoruz" dedi. 2018'de yurtdışından gelen turist sayısında artış beklendiğini anlatan Kamçı, iç pazarda özellikle yüksek sezon olarak değerlendirilen temmuz ve ağustos aylarında sıkışıklık yaşanacağını kaydetti. Kamçı, "Bu sebeple tüketiciye erken rezervasyonun önemini tekrar hatırlatmakta yarar var" diye konuştu.

TURİZM BÜYÜMEYE KATKI SAĞLAR
Turizmin ekonomi için önemli olduğunu aktaran Kamçı, "Sektörümüzün hem istihdam yaratıyor olması hem de farklı sektörleri beslemesi büyümeye her zaman pozitif katkı sağladı. Türkiye'nin bu yıl beklenen yüzde 6-7 oranındaki büyüme rakamlarında turizmin payı da yüksek olacak" dedi.

SADECE FİYAT AVANTAJI OLARAK BAKILMAMALI
Erken rezervasyon döneminin tüketiciye sadece fiyat avantajı sağlamadığını belirten Kamçı, "Misafirin tatilini planladığı dönemde, istediği otelde ve oda tipinde yer bulabilmesi fiyattan daha önemli" diye konuştu. Coral Travel'ın THY Miles&Smiles'ın program ortağı olduğunu anlatan Kamçı, "Aralık ve ocak aylarında mil kampanyasında her 1 TL karşılığı 4 bonus mil yükleniyor" dedi.
BİZE ULAŞIN