ABD enflasyon verisinin ardından Asya borsaları karışık seyretti

Asya Pasifik Bölgesi'nde hisse senetleri borsaları Perşembe günü ABD'de beklenenden daha yüksek gelen bir enflasyon raporunun ardından karışık seyretti.

Oluşturma Tarihi 14 Temmuz 2022 00:00

Son Güncelleme Tarihi 14 Temmuz 2022 08:55

ABD enflasyon verisinin ardından Asya-Pasifik hisseleri, Singapur GSYİH'sinin beklentileri karşılamamasının ve ülkenin merkez bankasının para politikasını sıkılaştırmasının ardından karıştı.

Japonya'da Nikkei 225 kayıplarını azalttı ve Topix endeksi yatay seyrederken yüzde 0.37 yükseldi.

Güney Kore'de Kospi yüzde 0,38 daha düşüktü ve Kosdaq düz çizginin hemen üzerindeydi.

Avustralya'nın S&P/ASX 200 endeksi yüzde 0,35 yükseldi.

Hong Kong'da Hang Seng endeksi erken işlemlerde yüzde 0,36 düştü.

Çin piyasaları düşük işlem gördü. Şanghay Bileşik Endeksi yüzde 0,54 ve Shenzhen Bileşeni yüzde 0,124 düştü.

MSCI'nin Japonya dışındaki en geniş Asya-Pasifik hisseleri endeksi yüzde 0.33 düştü.

Tüketici fiyatları, bir yıl öncesine göre yüzde 8,8 Dow Jones tahmininin üzerinde yüzde 9,1 arttı. Bu, Kasım 1981'den bu yana görülen en hızlı artış ve yatırımcılar Fed'in yükselen fiyatlara karşı ne kadar agresif olması gerektiği konusunda endişeliler.

Commonwealth Bank of Australia'dan bir ekonomist olan Kristina Clifton Perşembe günü bir notta, "İnatçı derecede yüksek enflasyon, FOMC'nin agresif bir şekilde yükselmeye devam etmesi ve bir resesyonu tetikleme riskini artırıyor" dedi.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.