Asya borsaları satıcılı seyretti

Risk iştahının azalmasında Asya'da artan resesyon endişesi etkili olurken Asya borsalarında satış ağırlıklı bir seyir izlendi.

Oluşturma Tarihi 19 Ağustos 2022 00:00

Son Güncelleme Tarihi 19 Ağustos 2022 11:35

Asya borsalarında satış ağırlıklı bir seyir izlendi.

Analistler, ABD Merkez Bankası'nın (Fed) eylüldeki faiz kararına ilişkin devam eden belirsizliklerin güçlü kalmaya devam etmesiyle pay piyasalarının yön bulmakta zorlandığını, Asya'da artan resesyon endişesinin de risk iştahının azalmasında etkili olduğunu ifade etti.

"ÇİN'DE BELİRSİZLİKLER ARTMAYA DEVAM EDİYOR"

Çin'de ekonominin yavaşladığına dair işaretler, konut piyasasında süregelen kriz, ABD ile Tayvan konusundaki anlaşmazlık ve yeni tip koronavirüs (Kovid-19) kaynaklı kapanmalar ülkede belirsizlikleri artırmaya devam ediyor.

Bölgede açıklanan makroekonomik verilere göre, Japonya'da Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) temmuzda yıllık bazda yüzde 2,6 artarak beklentileri geride bıraktı.

Kapanışta Çin'de Şanghay bileşik endeksi yüzde 0,59 azalışla 3.258 puana, Güney Kore'de Kospi endeksi yüzde 0,61 düşüşle 2.492 puana indi.

Japonya'da Nikkei 225 endeksi yüzde 0,04 değer kaybederek 28.930 puana gerilerken, dolar/yen paritesi önceki kapanışın yüzde 0,6 üzerinde, 136,7 seviyesinden işlem görüyor.

Hong Kong'da Hang Seng endeksi yatay seyirle 19.770 puan, Hindistan'da Sensex endeksi yüzde 0,85 düşüşle 59.783 puanda bulunuyor.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.