Asya borsaları 'Sıkı para politikaları' beklentileriyle geriledi

Asya borsalarında satış ağırlıklı bir seyir izlenirken, merkez bankalarının para politikalarında daha hızlı sıkılaşmaya gideceği beklentileri yatırımcı risk algısını olumsuz etkilemeye devam ediyor. Başta Asya ülkelerinde olmak üzere yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınında artan vaka sayıları da gündemdeki yerini koruyor.

Oluşturma Tarihi 19 Ocak 2022 00:00

Son Güncelleme Tarihi 19 Ocak 2022 11:53

Merkez bankalarının para politikalarında daha hızlı sıkılaşmaya gideceği beklentileri yatırımcı risk algısını olumsuz etkilemeye devam ederken, başta Asya ülkelerinde olmak üzere yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınında artan vaka sayıları da gündemdeki yerini koruyor. Bu gelişmelere dün Rusya ile ABD ve NATO arasında Ukrayna nedeniyle artan gerilimin de eklenmesi, pay piyasalarında satışları hızlandırdı.

ASYA BORSALARINDA GÖRÜNÜM KIRMIZIYA DÖNDÜ

Kapanışta Çin'de Şanghay bileşik endeksi yüzde 0,33 azalarak 3.558 puan, Güney Kore'de Kospi endeksi yüzde 0,77 gerileyerek 2.842 puan ve Avustralya'da ASX 200 endeksi yüzde 1,03 değer kaybederek 7.333 puan oldu.

Japonya'da Nikkei 225 endeksi yüzde 2,80 azalışla 27.467 puandan günü tamamlarken, dolar/yen paritesi yüzde 0,2 değer kaybederek 114,4 seviyelerinde dengelendi.

Hindistan'da Sensex endeksi yüzde 1,11 kayıpla 60.077 puanda, Hong Kong'da Hang Seng endeksi yüzde 0,26 düşüşle 24.050 puanda seyrediyor.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.