Çin'e 22,7 milyar metreküplük gaz sevkiyatı

Rus enerji şirketi Gazprom, Çin'e 2023'te 22,7 milyar metreküp gaz sevkiyatı gerçekleştirdi.

Oluşturma Tarihi 03 Ocak 2024 00:00

Son Güncelleme Tarihi 03 Ocak 2024 15:39

Rus enerji şirketi Gazprom, geçen yıl Çin'e Sibirya'nın Gücü boru hattı üzerinden 22,7 milyar metreküp doğal gaz sevk ettiğini bildirdi.

Gazprom'dan yapılan yazılı açıklamada, Sibirya'nın Gücü üzerinden Çin'e gaz sevkiyatının sözleşmeler doğrultusunda 2024'te yeni bir seviyeye çıkacağı belirtildi.

Şirketin 2023'te Sibirya'nın Gücü üzerinden Çin'e sevkiyatının 22,7 milyar metreküpe çıktığı bilgisine yer verilen açıklamada, söz konusu sevkiyatta 700 milyon metreküpün sözleşme yükümlülüklerinin üzerinde olduğuna işaret edildi.

Açıklamada, Gazprom'un doğal gaz rezervleri ve üretimi bakımından dünya lideri konumunda olduğu kaydedilerekn, "Şirket, çevre dostu ve uygun fiyatlı enerjinin güvenilir tedarikiyle ilgilenen ülkelerle işbirliğini geliştirmektedir. Çin, Gazprom'un Asya'daki ana stratejik ortağı ve bölgedeki gaz talebi büyümesinin itici gücüdür." ifadelerine yer verildi.

Gazprom, 2022'de Çin'e 15,4 milyar metreküp doğal gaz sevk etmişti.

Sibirya'nın Gücü hattının yıllık kapasitesinin 2025'te 38 milyar metreküpe ulaşması planlanırken, Gazprom, Sibirya'nın Gücü 2 hattının da inşasıyla Çin'e toplam doğal gaz sevkiyat hacmini yaklaşık 100 milyar metreküpe çıkartmayı hedefliyor.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.