OPEC+ gönüllü petrol üretim kesintilerini uzatmayı değerlendiriyor

OPEC+ gönüllü petrol üretim kesintilerini uzatmayı değerlendirdiğini açıkladı.

Oluşturma Tarihi 28 Şubat 2024 00:00

Son Güncelleme Tarihi 28 Şubat 2024 09:59

Reuters'a konuşan üç OPEC+ kaynağı, OPEC+'nın piyasaya ek destek sağlamak için gönüllü petrol üretim kesintilerini ikinci çeyreğe kadar uzatmayı değerlendireceğini ve ikisine göre yıl sonuna kadar devam ettirebileceğini söyledi.

Geçtiğimiz Kasım ayında Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü ve Rusya'nın başını çektiği müttefikleri, Suudi Arabistan'ın kendi gönüllü kesintisini devreye sokması öncülüğünde bu yılın ilk çeyreği için günde yaklaşık 2,2 milyon varil (bpd) tutarında gönüllü kesinti kararı aldı.

Petrol fiyatları bu yıl, İran'a bağlı Husi grubunun Kızıldeniz gemilerine yönelik saldırıları nedeniyle artan jeopolitik gerilimlerden destek bulurken, ekonomik büyüme ve yüksek faiz oranlarına ilişkin endişeler de ağır bastı. Brent ham petrolü Salı günü varil başına 83 dolar civarında işlem görüyordu.

İsminin açıklanmasını istemeyen OPEC+ kaynaklarından biri, üretim kesintilerinin ikinci çeyreğe uzatılmasının "muhtemel" olduğunu söyledi. İki kaynak ise yıl sonuna kadar daha uzun bir uzatmanın mümkün olduğunu söyledi.

OPEC ve Suudi Enerji Bakanlığı yorum taleplerine hemen yanıt vermedi.

Mevcut anlaşma uyarınca, grubun toplam kesintileri Nisan başından itibaren 3,66 milyon varil/gün azalacak.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.