AB ülkelerinde "işçilik maliyetindeki makas" açılıyor

Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde, geçen yıl saatlik işçilik maliyetlerinin 8 avro ile 51 avro arasında olduğu tespit edildi. En yüksek iş gücü maliyeti Lüksemburg'da, en düşük ise Bulgaristan'da belirlendi.

Oluşturma Tarihi 30 Mart 2023 00:00

Son Güncelleme Tarihi 30 Mart 2023 16:21

Avrupa İstatistik Ofisi (Eurostat), AB üyesi 27 ülkede 2022 yılı saatlik iş gücü maliyetlerine ilişkin verileri yayımladı.

Verilere göre, işçilik maliyetleri 2022'de bir önceki yıla kıyasla artış gösterdi.

Geçen yıl, saatlik iş gücü maliyetinin AB ortalaması 30,5 avro, Avro Bölgesi ortalaması 34,3 avro seviyesinde gerçekleşti. Söz konusu maliyetler 2021 yılında AB'de 29 avro, Avro Bölgesi'nde de 32,8 avro seviyesinde belirlenmişti.

AB üyesi ülkeler arasında iş gücü maliyetlerinde büyük farklılık olması dikkati çekti. Avrupa'da saatlik iş gücü maliyeti, ülkelere göre 8,2 avro ile 50,7 avro arasında değişiklik gösterdi.

AB ülkeleri arasında en yüksek iş gücü maliyeti Lüksemburg'da gerçekleşti. Saatlik iş gücü maliyeti Lüksemburg'da 50,7 avro, Danimarka'da 46,8 avro, Belçika'da 43,5 avro, Fransa'da 40,8 avro, Hollanda'da 40,5 avro, İsveç'te 40,1 avro, Almanya'da 39,5 avro ve Avusturya'da 39 avro oldu.

Geçen yıl AB'de en düşük saatlik iş gücü maliyeti ise 8,2 avro ile Bulgaristan'da, 9,5 avro ile Romanya'da, 10,7 avro ile Macaristan'da ve 12,1 avro ile Hırvatistan'da belirlendi.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.