ABD Hazine Bakanı Janet Yellen: Tüm resesyonlar birbirinin aynı değildir

ABD Hazine Bakanı Janet Yellen, tüm resesyonların birbirinin aynı olmadığını söyledi.  Yellen, "Derin resesyonlar var. Sığı resesyonlar var. Hızlı toparlanma gösteren resesyonlar var. İşsizlik oranını hafif şekilde artıran resesyonlar var" diye konuştu.

Oluşturma Tarihi 22 Haziran 2022 00:00

Son Güncelleme Tarihi 22 Haziran 2022 08:55

Güney Dakota ziyaretinde gazetecilerin sorularını yanıtlayan ABD Hazine Bakanı Janet Yellen, resesyona nasıl ölçtüklerine yönelik soruya, iki çeyrek üst üste negatif büyümenin bir resesyonu işaret etmek için güzel bir kural olduğu cevabını verdi. Ancak Yellen, "Tüm resesyonlar aynı değil" ifadelerini kullandı.

"İŞSİZLİK ORANINI HAFİF ŞEKİLDE ARTIRAN RESESYONLAR VAR"

"Derin resesyonlar var. Sığı resesyonlar var. Hızlı toparlanma gösteren resesyonlar var. İşsizlik oranını hafif şekilde artıran resesyonlar var" diye konuşan Yellen, Fed'in agresif faiz artırımlarına rağmen bir resesyona girilmesinin kaçınılmaz olmadığını belirtti.

Ekonomistlerin çoğunun resesyon öngörmediklerine inandığını ifade eden Yellen, "Çok sıkı bir iş gücü piyasasına sahibiz. Ücretler oldukça hızlı arttı, ancak insanların iş gücüne katılmaya başladıklarını görüyoruz. Bu iş gücü piyasasında sıkışıklığı azaltabilir ve enflasyonist baskının aşağı gelmesine yardım edebilir" dedi.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.