AB'de ticari araç satışları ağustosta geriledi

Avrupa Birliği'nde (AB) toplam ticari araç satışları, geçen yılın temmuz ayından bu yana gerilemeye devam ederek, düşüşünü üst üste 14. aya taşıdı

Oluşturma Tarihi 23 Eylül 2022 00:00

Son Güncelleme Tarihi 23 Eylül 2022 10:44

AB'de toplam ticari araç satışları, geçen yılın temmuz ayından bu yana gerilemeye devam ederek, düşüşünü üst üste 14. aya taşıdı

Avrupa Birliği (AB) ticari araç pazarında toplam satışlar ağustosta geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8 azaldı.

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), AB ülkelerinin 2022 yılı ağustos ayına ilişkin yeni ticari vasıta tescil verilerini açıkladı.

Buna göre, AB'de yeni ticari araç tescilleri, ağustosta geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 8 azalarak 110 bin 261 seviyesine indi.

AB ülkeleri arasında ağustosta ticari araç satışları, geçen yılın aynı dönemine göre, Almanya'da yüzde 4,3, İtalya'da yüzde 8,9 ve Fransa'da yüzde 13,7 geriledi.

AB üyesi 27 ülke arasında ağustosta en fazla yeni ticari araç Almanya'da trafiğe çıktı. Bu dönemde Almanya'da 24 bin 697, Fransa'da 21 bin 363, İspanya'da 10 bin 457 ve İtalya'da 9 bin 693 ticari vasıta tescil edildi.

AB'de yeni ticari araç tescilleri, Ocak-Ağustos 2022'de ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18,8 düşerek 1 milyon 51 bin 57 oldu.

AB'de toplam ticari araç satışları, geçen yılın temmuz ayından bu yana gerilemeye devam ederek, düşüşünü üst üste 14. aya taşıdı.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.