Avro Bölgesi'nde yatırımcı güven endeksi 2 yılın en düşük seviyesinde

Avro Bölgesi'nde yatırımcı güven endeksi, enerji krizinin yönelik endişelerle Mayıs 2020'den beri en düşük seviyesine geriledi.

Oluşturma Tarihi 04 Temmuz 2022 00:00

Son Güncelleme Tarihi 04 Temmuz 2022 13:46

Piyasalara ilişkin araştırmalar yapan ve merkezi Frankfurt'ta bulunan Sentix'ten yapılan açıklamaya göre, haziranda eksi 15,8 puan olan Avro Bölgesi Genel Yatırımcı Güven Endeksi, bu ay 10,6 puanlık düşüşle eksi 26,4 puana geriledi.

Mayıs 2020'den beri en düşük seviyesine inen endekse ilişkin beklenti, eksi 19,9 puana gerilemesi yönündeydi.

Yatırımcıların gelecek 6 aya ilişkin beklentilerini ölçen Beklentiler Endeksi de 11,8 puan azalışla eksi 35,8 puana inerek Aralık 2008'den beri en düşük seviyesine geriledi.

Mevcut Durum Endeksi ise eksi 7,3 puandan eksi 16,5 puana gerileyerek Mart 2011'den bu yana en düşük seviyesine indi.

Sentix Genel Müdürü Manfred Hübner, konuya ilişkin değerlendirmesinde, enerji krizinin Avro Bölgesi ekonomilerinde önemli bozulmalara yol açtığını belirterek, Rusya'nın Ukrayna'da başlattığı savaştan bu yana enerji arzında yaşananların küresel mali krizin zirveye ulaştığı 2008 kriz yılını güçlü bir şekilde hatırlattığını vurguladı.

Hübner, "O zamanlar finansal sistemin çöküşü olan şey, şimdi Avrupa'nın enerji arzında bir çöküş tehlikesidir." ifadesini kullanarak, şu anki durumun Avro Bölgesi'nde bir resesyonun kaçınılmaz olduğu beklentisini haklı çıkardığını belirtti.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.