Barclays, ABD ekonomisi için ikinci çeyrekte resesyon bekliyor

İngiltere'de bulunan çok uluslu bir İngiliz evrensel bankası olan Barclays, ABD ekonomisi için 2023 ilk çeyrek büyüme tahminini yükseltirken ikinci çeyrekte resesyon beklediğini açıkladı.

Oluşturma Tarihi 12 Ocak 2023 00:00

Son Güncelleme Tarihi 12 Ocak 2023 09:23

Barclays, ABD ekonomisi için 2023 ilk çeyrek GSYH büyüme tahminini yukarı yönlü revize etti ancak ikinci çeyrekte ılımlı bir resesyon beklediğini bildirdi.

Barclays dün yayınladığı araştırma notunda 2023 ilk çeyrek için daha önce yüzde 0,0 olan büyüme beklentisini özel tüketimde artışa işaret ederek yüzde 0,5 olarak revize etti.

Tarım dışı istihdam artışının 2022 son çeyrekte gerçekleyen aylık ortalama 241 binden 2023 ilk çeyrekte aylık 100 bin ortalamaya gerileceğini öngören Barclays, imalat sektörü aktivitesindeki düşüşe işaret ederek ikinci çeyrekte ılımlı bir resesyonun başlamasını ve bunun dördüncü çeyreğe kadar devam etmesini beklediğini vurguladı.

Barclays, Fed'in 2023 sonunda faizi yüzde 4,5-4,75 seviyesine indireceği beklentisini tekrarlarken, faizin 2024 sonunda yüzde 3,0-3,25'e kadar gerileyeceğini savundu. Çekirdek enflasyonun ise artan işsizliğin etkisiyle bu yıl sonunda yüzde 3'ün altına düşmesini beklediğini belirtti.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.