Çin ekonomisi ağustosta toparlanma işaretleri verdi

Çin'de ağustos ayı ekonomik göstergelerinde önceki aya göre toparlanma işaretleri gözlendi.

Oluşturma Tarihi 16 Eylül 2022 00:00

Son Güncelleme Tarihi 16 Eylül 2022 09:10

Ulusal İstatistik Bürosu verilerine göre, ağustosta sanayi üretimi, perakende satışlar ve sabit sermaye yatırımları, beklentilerin üzerinde artarken işsizlik önceki aya göre azaldı.

Sanayi üretimi ağustosta yıllık bazda yüzde 4,2 artarken temmuzdaki yüzde 3,8'lik artışı geride bıraktı. Perakende satışlar da temmuzdaki yıllık yüzde 2,7'lik artışın ardından ağustosta yüzde 5,4 ile beklentilerin üzerinde artış gösterdi.

Altyapı, taşınmazlar, makine ve donanım harcamalarını içeren sabit sermaye yatırımları ise yılın 8 ayında önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 5,8 yükseldi.

Öte yandan kentlerdeki işsizlik oranında ağustosta nispi azalma kaydedilse de hala yüksek olduğu görülüyor. UİB verilerine göre, temmuzda yüzde 5,4 olan işsizlik oranı, ağustosta yüzde 5,3'e indi. 16-24 yaş grubundaki işsizlik oranı temmuzda yüzde 19,9 iken ağustosta yüzde 18,7'ye düştü.

Hükümetin bu yıl için "yüzde 5,5 civarında" olmasını öngördüğü büyüme hedefine ulaşıp ulaşılamayacağı belirsizliğini koruyor. Büyüme oranı yılın ilk yarısında yüzde 2,5'te kalırken, büyümeyi olumsuz etkileyen salgın tedbirleri gibi koşulların son çeyrekte değişeceğine dair henüz bir işaret görülmüyor.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.