Çin'de ekonomik aktivite yavaşladı

Kovid salgınının önüne geçmek için uygulanan tedbirler Çin'in sanayi üretiminde büyümenin daha da ivme kaybetmesine ve perakende satışların Mayıs ayından bu yana görülen en büyük düşüşü yaşamasına yol açtı.

Oluşturma Tarihi 15 Aralık 2022 00:00

Son Güncelleme Tarihi 15 Aralık 2022 09:36

COVID-19 salgınının önüne geçmek için uygulanan tedbirler Çin'in sanayi üretiminde büyümenin daha da ivme kaybetmesine ve perakende satışların Mayıs ayından bu yana görülen en büyük düşüşü yaşamasına yol açtı.

Ulusal İstatistik Bürosu verilerine göre Kasım ayında sanayi üretimi geçen yılın aynı ayına göre sadece yüzde 2,2 arttı. Ekonomistler üretimin yüzde 3,6 büyümesini bekliyorlardı. Ekim ayında üretim yüzde 5,0 büyümüştü.

Perakende satışlar ise Kasım ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5,9 daraldı. Satışlar bir önceki aya göre ise yüzde 0,15 düştü. Analistler perakende satışların gçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,7 ve Ekim ayına göre yüzde 0,5 düşmesini bekliyorlardı.

Çin'de Ocak-Kasım döneminde gayrimenkul yatırımları da geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9,8 azaldı. İlk 10 ayda ise yatırımlar yüzde 8,8 düşmüştü.

Sabit varlık yatırımları ise Ocak-Kasım dönemindoe geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5,3 arttı. Beklenti yüzde 5,6 artış olacağı yönündeydi. Ocak-Ekim döneminde artış yüzde 5,8 olmuştu.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.