Çin'de konut inşaatlarındaki düşüş büyümeyi aşağı çekecek

Aralarında Goldman Sachs Group Inc., Morgan Stanley ve UBS Group AG'nin de bulunduğu 10 yatırım bankası ve aracı kurumun ortak görüşüne göre, Çin'de konut inşaatlarındaki düşüş 2024 yılında da devam ederek ekonomik büyümeyi aşağı çekecek.

Oluşturma Tarihi 28 Aralık 2023 00:00

Son Güncelleme Tarihi 28 Aralık 2023 08:48

Aralarında Goldman Sachs Group Inc., Morgan Stanley ve UBS Group AG'nin de bulunduğu 10 yatırım bankası ve aracı kurumun ortak görüşüne göre, Çin'de konut inşaatlarındaki düşüş 2024 yılında da devam ederek ekonomik büyümeyi aşağı çekecek ve hükümetin sektörü istikrara kavuşturma çabalarının yeterli olmadığını gösterecek.

Çin'in gayrimenkul yatırım ölçütü 2023'ün ilk 11 ayında yıllık %8 düşüş gösterdi. Geçen yılın tamamında ise bu oran %8,4 düşmüştü.

Görünüm, hükümetin çoğunlukla konut talebini artırmaya yönelik önlemler almasına rağmen emlak piyasasındaki gerilemenin sona ermekten uzak olduğunu gösteriyor.

Hui Shan liderliğindeki Goldman ekonomistleri, gelecek yıl gayrimenkul sabit varlık yatırımlarında "çift haneli" bir daralma bekleyerek en aşağı yönlü tahminlerden birine sahip. Devam eden emlak çöküşünün reel GSYH büyümesini yüzde bir puan azaltacağını da savunudu.

Morgan Stanley göstergenin %7 düşeceğini öngörürken, UBS %5'lik bir düşüş bekliyor. China Merchants Bank International gayrimenkul yatırımlarının %7 düşmesini beklerken, Çinli ekonomistler de düşüş beklentisinde.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.