Çin'in yeni teşvik planı ile hükümetin tercih ettiği sektörler desteklenecek

Çin Merkez Bankası eski başkan yardımcısı Zhu Min, Çin'in yeni uygulamaya koyduğu teşvik planının, sorunlu emlak sektörüne para aktarmaktan kaçınırken ekonominin yeni alanlarını destekleyeceğini bildirdi.

Oluşturma Tarihi 25 Ekim 2023 00:00

Son Güncelleme Tarihi 25 Ekim 2023 09:13

IMF'de başkan yardımcılığı da yapmış olan Çin Merkez Bankası eski başkan yardımcısı Zhu Min, "Paket çok büyük değil ama bence etkisi büyük olacak çünkü iklim değişikliği meselesine ve dünyanın 2 numaralı ekonomisi için "rekabet gücü sektörleri" haline gelecek diğer alanlara odaklanıyor" dedi.

Bloomberg TV'ye konuşan Zhu, teşviklerin gelişmiş imalat ve yenilenebilir enerji gibi hükümetin tercih ettiği sektörlerde büyümeyi destekleyeceğini ve borç seviyelerinin dramatik bir şekilde artmamasını sağlayacağını söyledi. Zhu, paketi "sektörel, tahsis edilmiş, net yapı odaklı" olarak tanımladı ve hükümetin emlak ve altyapı gibi eski ekonomik itici güçlerin yerini almasını istediği sektörlere fayda sağlamayı amaçladığını belirtti.

Tsinghua Üniversitesi Ulusal Finansal Araştırma Enstitüsü Başkanı Zhu, "Gelecek yıl da muhtemelen %5 civarında, belki biraz daha düşük, %4,5 ile %5 arasında olacak. Büyüme hedefi için bu makul bir marj olacaktır" dedi.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.