ECB anketinde analistlerin enflasyon tahmini iki kat arttı

Avrupa Merkez Bankası (ECB) anketine katılan analistler Euro Bölgesi için 2022 yılı ekonomik büyüme tahminlerini aşağı yönlü, enflasyon beklentilerini yukarı yönlü revize ettiler. Analistlerin bu yıl için enflasyon tahmini iki kat arttı.

Oluşturma Tarihi 15 Nisan 2022 00:00

Son Güncelleme Tarihi 15 Nisan 2022 11:24

ECB Profesyonel Tahminciler Anketi sonuçlarına göre, bu yıl için büyüme tahmini yüzde 4,2'den yüzde 2,9'a indirildi. Gelecek yıl için yüzde 2,7 olan tahnmin yüzde 2,3'e inerken, 2024 yılı için yüzde 1,7 olan tahmin yüzde 1,8'e çıkarıldı. Uzun dönem için tahmin yüzde 1,5'ten yüzde 1,4'e revize edildi.

Tahmincilerin enflasyon beklentisi bu yıl için iki kat artarak yüzde 3,0'ten yüzde 6,0'ya yükseldi. Gelecek yıl beklentisi yüzde 1,8'ten yüzde 2,4'e çıkarken, 2024 yılı tahmini yüzde 1,9 olarak korundu. Analistler uzun dönem için tahminlerini yüzde 2,0'den yüzde 2,1'e çıkardılar.

İşsizlik oranı beklentilerini bu yıl için yüzde 7,2'den yüzde 6,9'a, gelecek yıl için yüzde 6,9'dan yüzde 6,8'e, indiren tahminciler, 2024 yılı için yüzde 6,8'ten yüzde 6,7'ye, uzun dönem için yüzde 6,7'den yüzde 6,6'ya çektiler.

Enerji, gıda, alkol ve tütün ürünleri hariç çekirdek enflasyon beklentisi bu yıl için yüzde 2,0'den yüzde 2,9'a, gelecek yıl için yüzde 1,8'den yüzde 2,3'e ve 2024 yılı için yüzde 1,9'dan yüzde 2,0'ye yükseltildi. Uzun dönem beklentisi yüzde 1,9 olarak korundu.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.