ECB üyesinden 50 baz puanlık faiz artışına yeşil ışık

Avrupa Merkez Bankası (ECB) Yönetim Kurulu Üyesi Isabel Schnabel bankanın Temmuz ayındaki 50 baz puanlık faiz artışından beri enflasyon görünümünde herhangi bir iyileşme olmadığını söyledi.

Oluşturma Tarihi 18 Ağustos 2022 00:00

Son Güncelleme Tarihi 18 Ağustos 2022 13:46

ECB Yönetim Kurulu Üyesi Schnabel faiz artışından beri enflasyon görünümünde iyileşme olmadığını belirtti. Bu açıklama, gelece ay da aynı oranda faiz artışı olabileceği beklentisini artırdı.

Schnabel Reuters'a verdiği bir mülakatta fiyat baskılarının hızlıca yok olmayacağını ve hatta kısa vadede ivmelenebileceğini belirtti.

Schnabel "Eylül ayında verilecek karar, gelecek verilere bağlı olacak. Son verilere baktığımda Temmuz ayındaki endişelerimizin henüz ortadan kaybolmadığınj görüyorum." şeklinde konuştu.

Schnabel'in bu açıklamaları, son dönemde konuşan politika yapıcılar arasında faiz artış patikasına ilişkin en net söylem oldu. Ankete katılan çoğu ekonomist de enerji ve kalıcı arz sıkıntıları gibi kötüleşen ekonomik görünüm nedeniyle Eylül'de 50 baz puan artış bekliyor.

Schnabel büyümedeki yavaşlamanın bankayı yüzde 2'lik enflasyon hedefine ulaşma hedefinden döndürmeyeceğini söyledi ve "uzun süreli ve derin bir durgunluk beklemiyorum. Euro Bölgesi'nde bir teknik resesyon olup olmayacağı bile kesin değil. Ancak bu ihtimali dışlamıyorum" ifadelerini kullandı.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.