Euro Bölgesi ticaret fazlası verdi

Avrupa İstatistik Ofisi (Eurostat) tarafından açıklanan verilere göre Euro Bölgesi, şubat ayında 23,6 milyar euro dış ticaret fazlası verdi.

Oluşturma Tarihi 16 Nisan 2024 00:00

Son Güncelleme Tarihi 16 Nisan 2024 12:53

Avrupa İstatistik Ofisi (Eurostat), Avrupa Birliği (AB) ve Euro Bölgesi'nin şubat ayı uluslararası ticaret verilerini yayımladı. Açıklanan verilere göre, AB'nin ihracatı, şubatta geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0,7 artarak 210,6 milyar euro, ithalatı ise yüzde 9 gerileyerek 188,5 milyar euro oldu. AB'nin dış ticaret fazlası, söz konusu ayda 22,1 milyar euro olarak belirlendi.

Euro Bölgesi'nde ise ihracat, şubatta 2023'ün aynı dönemine kıyasla yüzde 0,3 artışla 235 milyar euro, ithalat da yüzde 8,4 azalarak 211,4 milyar euro olarak gerçekleşti. Böylece, Euro Bölgesi'nin ticaret fazlası şubatta 23,6 milyar euro olarak kayıtlara geçti.

EN FAZLA İTHALAT YAPAN ÜLKE ABD OLDU
Söz konusu dönemde AB ülkelerinden en fazla ithalat yapan ülkeler 42,3 milyar euro ile ABD, 28,7 milyar euro ile İngiltere, 17 milyar euro ile Çin, 15,7 milyar euro ile İsviçre ve 9,9 milyar euro ile Türkiye olarak belirlendi.

AB ülkelerine en fazla ihracat gerçekleştiren ülkeler ise 37,5 milyar euro ile Çin, 27,3 milyar euro ile ABD, 13,9 milyar euro ile İngiltere, 11,1 milyar euro ile İsviçre, 9,4 milyar euro ile Norveç ve 7,8 milyar euro ile Türkiye oldu.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.