Euro Bölgesi'nde inşaat üretimi aralıkta sert düştü

Avrupa İstatistik Ofisi (Eurostat) tarafından yayımlanan verilere göre, 19 üyeli Euro Bölgesi'nde inşaat üretimi, aralıkta kasım ayına kıyasla yüzde 4 azalış gösterdi. AB ülkeleri arasında aralıkta inşaat üretiminde önceki aya oranla en fazla artış yüzde 7,2 ile Macaristan'da ölçüldü.

Oluşturma Tarihi 18 Şubat 2022 00:00

Son Güncelleme Tarihi 18 Şubat 2022 14:24

Euro Bölgesi'nde inşaat üretimi, Kovid-19 salgınının hız kazandığı aralık ayında bir önceki aya göre yüzde 4 azaldı.

Eurostat, AB ve Euro Bölgesi'nin 2021 yılı aralık ayı mevsimsellikten arındırılmış inşaat üretimi verilerini yayımladı.

Buna göre, 19 üyeli Euro Bölgesi'nde inşaat üretimi, aralıkta kasım ayına kıyasla yüzde 4 düştü. İnşaat üretimi, 2020'nin aralık ayına göre ise yüzde 3,9 gerileme gösterdi.

AB'de inşaat üretimi aralıkta önceki aya kıyasla yüzde 3,1, 2020'nin aynı dönemine göre yüzde 1,8 düştü.

Öte yandan, 2021 yılı genelinde inşaat üretimi önceki yıla kıyasla Avro Bölgesi'nde yüzde 5,2, AB'de de yüzde 4,8 arttı.

AB ülkeleri arasında aralıkta inşaat üretiminde önceki aya oranla en fazla artış yüzde 7,2 ile Macaristan'da, yüzde 4,6 ile İsveç'te ve yüzde 3,2 ile Belçika'da ölçüldü. En fazla düşüş ise yüzde 8,1 ile Avusturya'da, yüzde 7,3 ile Almanya'da ve yüzde 7 ile Fransa'da belirlendi.

Yıllık bazda inşaat üretimi Macaristan'da yüzde 29, İtalya'da 19,3 ve İsveç'te 9,6 artarken, Almanya'da yüzde 13,6, Slovenya'da 6,4 ve Avusturya'da yüzde 4,3 geriledi.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.