Gazprom hissesleri temettü ödememe kararı sonrasında yüzde 27 değer kaybetti

Rus enerji şirketi Gazprom, 1998'den bu yana ilk kez temettü ödememe kararı almasının ardından piyasa değerinin dörtte birini kaybetti.

Oluşturma Tarihi 30 Haziran 2022 00:00

Son Güncelleme Tarihi 30 Haziran 2022 15:03

Şirketin hisseleri, hissedarlarının yıllık genel kurul toplantısında 2021 için temettü ödemeye karşı oy kullandığını açıklamasının ardından yüzde 27 kadar düştü.

Gazprom İcra Kurulu Başkan Yardımcı Famil Sadygov, konuya ilişkin açıklamasında, "Hissedarlar, mevcut durumda 2021 için temettü ödemesinin tavsiye edilmediğine karar verdi." ifadesini kullandı.

Sadygov, Gazprom'un Rusya'da gazın daha fazla bölgeye ulaşmasına, kışa hazırlanmaya ve artan vergileri ödemeye odaklanacağını belirtti.

Gazprom yönetim kurulu, yükselen gaz fiyatları nedeniyle mayıs ayında şirketin genel kurul toplantısı için hissedarlara hisse başına 52,53 rublelik rekor bir temettü tavsiyesi yapmıştı.

Yüzde 38'i devlete ait Gazprom'un yüzde 12 hissesi de iki Rus kamu şirketinde bulunuyor.

Rus enerji şirketi Gazprom'un net kârı, 2021'de bir önceki yıla göre 135 milyar rubleden 2,1 trilyon rubleye çıkarak tarihi rekor kırmıştı.

Dünyanın en büyük doğal gaz üreticisi Gazprom, Ukrayna-Rusya savaşından önce Avrupa'nın doğal gaz ihtiyacının yaklaşık yüzde 40'ını karşılıyordu.

Avrupa'da doğal gaz fiyatları, Kovid-19 salgınının ardından ekonomilerin hızla açılması nedeniyle geçen yıl rekor seviyelere çıkmıştı.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.