Goldman Sachs ve Nomura, Çin için GSYH büyüme tahminlerini düşürdüler

Goldman Sachs Group ve Nomura Holdings, Çin'in bazı kesimlerinde yaşanan enerji tedarik sorunlarının, yetersizliklerinin ekonomik görünümde belirsizliği artırdığına işaret ederek Çin için GSYH büyüme tahminlerini düşürdüler.

Oluşturma Tarihi 18 Ağustos 2022 00:00

Son Güncelleme Tarihi 18 Ağustos 2022 09:11

Goldman Sachs Group ve Nomura Holdings, yaşanan enerji tedarik sorunlarının, yetersizliklerinin ekonomik görünümde belirsizliği artırdığına işaret ederek Çin için GSYH büyüme tahminlerini düşürdüler.

Goldman Sachs, Temmuz ayında beklentilerden daha zayıf gelen verileri işaret ederek 2022 yılı için GSYH tahminini yüzde 3,3'ten yüzde 3,0'a indirdi.

Nomura Holdings de Çin için büyüme beklentisini yüzde 3,3'ten yüzde 2,8'e düşürdü.

Goldman Sachs'ın Hui Shan liderliğinde ekonomistleri yazdıkları raporda, Temmuz ayı verilerinin cansız enflasyon ve kredi büyümesi ile birlikte değerlendirildiklerinde "yurt içi talep yetersizliğini" teyit ettiklerini savundular.

Nomura ekonomistleri de COVID salgınının kötüleştiğine dikkat çekerek artan kapatma, karantina uygulamaları nedeniyle Ağustos ayı ekonomik aktivite verilerinin Temmuz'dan daha kötü gelebileceğine dikkat çektiler. Sıcak hava dalgasının da büyümeyi vurabileceğini ifade ettiler.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.