İki banka Çin büyüme tahminini indirdi

JPMorgan ve Barclays ekonomistleri düşük iç talep, azalan ihracat ve zayıflayan gayrimenkul sektörü kaynaklı ekonomik sıkıntılardan dolayı Çin büyüme tahminlerini düşürdüler.

Oluşturma Tarihi 16 Ağustos 2023 00:00

Son Güncelleme Tarihi 16 Ağustos 2023 09:55

Çin'de düşük iç talep, azalan ihracat ve zayıflayan gayrimenkul sektörü kaynaklı ekonomik sıkıntılar yatırım bankalarının aşağı yönlü büyüme tahmini açıklamasına yol açıyor.

Mayıs ayı başında Çin'in bu yıl yüzde 6,4 büyüyeceğini öngören JPMorgan ekonomistleri bu tahminlerini yüzde 4,8 ile keskin bir şekilde aşağı yönlü revize etti. Bankaya göre Çin ekonomisi gelecek yıl yüzde 4,2 büyüyecek ve böylece büyüme üç yıl üst üste resmi hedef olan yüzde 5'in altında kalacak.

Barclays ekonomistleri de salı günü açıklanan ekonomik verilerin ardından 2023 Çin büyüme tahminlerini 0,4 puan aşağı çekerek yüzde 4,5'te belirledi. Gayrimenkulde yaşanan sorunlar Country Garden'ın tahvil ödemesini kaçırmasının ardından Çin'in gölge bankacılık sektörüne de yayılıyor.

Zhongrong International Trust yöneticisi Wang Qianq yatırımcılara 8 Ağustos itibarıyla bir dizi üründe ödemeleri kaçırdıkları bilgisini verdi. Konuya yakın kaynaklara göre Wang kimisi kısa vadeli enstrüman olan en az 30 üründe ödemelerin geciktiğini aktardı.

Çin Merkez Bankası'nın hamleleri ise devam ediyor. Banka beklenenden yüksek yuan referans oranı belirlerken şubat ayından bu yana piyasaya en yüksek miktarda likidite enjekte etti.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.