Japonya'da enflasyon beklentileri aştı

Japonya'da enflasyon art arda ikinci ayda da Japonya Merkez Bankası'nın (BoJ) hedefini aşarken, ülkede uygulayan gevşemeci para politikası da yeniden gündeme geldi.

Oluşturma Tarihi 24 Haziran 2022 00:00

Son Güncelleme Tarihi 24 Haziran 2022 09:59

Japonya'da yıllık çekirdek tüketici enflasyonu, Mayıs'ta art arda ikinci ayda da Japonya Merkez Bankası'nın (BoJ) hedeflediği seviyeyi aşarak hammadde fiyatlarında görülen keskin artışların ülkenin kırılgan ekonomisi üzerinde oluşturduğu baskıyı gözler önüne serdi.

Çekirdek tüketici fiyatları Mayıs'ta geçen yılın aynı dönemine kıyasla beklentilere paralel olarak yüzde 2,1 yükseldi. Çekirdek tüketici enflasyonu hesaplamalarına keskin fiyat hareketleri görülen gıda fiyatları dahil edilmezken, enerji maliyetleri ediliyor.

Art arda ikinci ayda da BoJ'un yüzde 2 hedefinin üzerinde kalan çekirdek tüketici enflasyonu, Nisan ayında yüzde 2,1 artarak yedi yılın en hızlı artışını kaydetmişti.

Hem gıda hem de enerji maliyetlerinin hesaplamadan çıkarıldığı diğer bir çekirdek enflasyon göstergesi ise Mayıs'ta geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0,8 arttı.

BoJ Başkanı Haruhiko Kuroda, güçlü talep ve gelir artışları enflasyonu yükselten temel etkenler haline gelene kadar merkez bankasının aşırı gevşek para politikasında değişikliğe gitmeyeceğini birçok defa ifade etmişti.

BoJ son zamanlardaki fiyat artışlarının geçici olduğunu ifade ederek ekonomiyi destekleyici gevşek para politikasında değişikliğe gitmiyor.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.