Japonya'da enflasyon yine hedefi aştı

Japonya'da Merkez Bankası'nın dikkatle izlediği çekirdek enflasyon göstergesi Temmuz'da yüzde 2,4 olarak kaydedilirken enflasyon bu ayda da bankanın hedefinin üzerinde gerçekleşti.

Oluşturma Tarihi 19 Ağustos 2022 00:00

Son Güncelleme Tarihi 19 Ağustos 2022 09:11

Dünyada Çin ve Türkiye ile birlikte ultra gevşek para politikası uygulayan ülkelerden biri olan Japonya'da enflasyon ivmesi yükseliyor.

İşlenmemiş taze gıdalar hariç tüketici fiyatları Temmuz'da bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2,4 artış kaydederek Japonya Merkez Bankası'nın yüzde 2'lik hedefinin üzerine çıktı. Ankete katılan ekonomistlerin beklentisi de bu yöndeydi. Haziran ayında bu göstergede yüzde 2,2'lik artış kaydedilmişti.

Manşet enflasyon da Temmuz'da yıllık yüzde 2,6 ile beklentilere paralel gerçekleşti. Enerji ve taze gıda hariç enflasyon ise yüzde 1,2 gerçekleşerek beklentilerin üzerine çıktı.

Enflasyon verilerini değerlendiren ekonomistler şimdilik Japonya Merkez Bankası'nın enflasyondaki yükseliş nedeniyle parasal genişlemede geri adım atmasının olası gözükmediğini belirtti.

Japonya Merkez Bankası Başkanı Haruhiko Kuroda daha önce yaptığı açıklamalarda defaatle enflasyonda emtia kaynaklı yükselişin geçici olduğunu vurgulamıştı.

Daiwa Securities Ekonomisti Mari Iwashita çekirdek enflasyonun yüzde 3'e varması durumunda Japonya Merkez Bankası üzerindeki piyasa baskısının artabileceğini belirtti.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.