Japonya'da konut başlangıçları düşüyor

Japonya'da konut başlangıçlarında 9 aydır süren düşüş devam ediyor.

Oluşturma Tarihi 29 Mart 2024 00:00

Son Güncelleme Tarihi 29 Mart 2024 08:24

Japonya'da konut başlangıçları Şubat ayında analistlerinin beklentilerinin üzerinde geriledi; Konut başlangıçları üst üste 9'uncu ayda da düşüş gösterdi.

Japonya İstatistik Kurumu (e-Stat) tarafından yapılan açıklamaya göre, konut başlangıçları Şubat ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 8,2 azalarak 59 bin 162 adet oldu. Piyasa beklentisi yüzde 5,5 düşüş olacağı yönündeydi.

Konut başlangıçları 2023 yılının sadece iki ayında yıllık bazda artış gösterirken, diğer tüm aylarda geriledi. Geçen yıl görülen bu olumsuz görünüm, bu yılın ilk iki ayında da devam etti. En son 2023 yılı Mayıs ayında yüzde 3,5 artış gösteren konut başlangıçları, sonraki 9 ay boyunca düşüş yönünde seyir izledi.
Konut başlangıçları mevsimsel düzeltilmiş verilerle yıllık 802 binden 795 bine kadar geriledi.
Ülkedeki 50 büyük inşaat şirketinden alınan verilere göre, siparişler aynı ayda yıllık yüzde 11,0 azaldı. İnşaat siparişlerinin tutarı geçen yıl Şubat ayında görülen 1,49 trilyon yen seviyesinden, geçen ay 1,32 trilyon yen seviyesine indi. Ancak siparişler yılın ilk ayında görülen 1,09 trilyon yen seviyesinin üzerinde gerçekleşti.

Japonya mali yılının başlangıçı olan 2023 yılının Nisan ayından 2024 yılı Şubat sonuna kadar toplam inşaat siparişleri 14,4 trilyon yen oldu.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.